Totul despre bodyART – Interviu cu antrenorul Tiberiu Tănase

Pentru că ne place să promovăm un stil de viață sănătos, vă prezentăm câteva avantaje în ceea ce privește antrenamentul bodyART de la Tiberiu Tănase, antrenor Viva Sport Club:

1. Cu cât timp înainte de antrenament recomanzi să se ia masa și ce alimente ar trebui să conțină?

Cu cel puțin o oră și jumătate înainte de antrenament și ar trebui să nu conțină mâncăruri grele, ci ușor digerabile.

2. Care sunt avantajele exercițiilor Body Art ?

Combinațiile de exerciții statice și dinamice de forță sunt condimentate cu elemente de întindere și relaxare, care acționează benefic asupra scurtării sau slăbirii musculaturii, întărește întregul sistem muscular, protejând articulațiile. Fiecare exercițiu necesită control și conștientizare și este executat cu ajutorul unor tehnici speciale de respirație. Cu ajutorul antrenamentului de BodyART se dezvoltă mobilitatea, puterea și nu în ultimul rând, condiția fizică, rezistența, echilibrul, stabilitatea, răbdarea, conștientizarea, anumite însușiri care sunt necesare pentru o mișcare armonioasă, un trai conștientizat.

bodyartConceptul bodyART™
În antrenamentul bodyART™ cel mai important este omul ca un întreg cu o funcționalitate complexă. Pozițiile multiple din bodyART™ împreună cu tehnicile de respirație în combinație cu antrenamentul fizic şi cu relaxarea mentală vor realiza o armonie perfectă. Scopul de baza al antrenamentului bodyART™ este de a asigura corpului o funcționalitate perfectă cu ajutorul elementelor statice şi dinamice din timpul antrenamentului.

Pozițiile si mișcările folosite au fost îndelung gândite şi alese ca prin executarea acestora corpul să-şi recapete postura corectă şi să lase la o parte mişcări şi poziții statice nepotrivite. Fiecare exercițiu trebuie executat încet şi conștientizat cu o respirație şi concentrare adecvată, pentru ca trupul să aibă timp şi spațiu să scape de încordarea negativă sau de mișcările bruște şi necontrolate.

Antrenamentul pune baza pe antrenarea întregului corp şi nu pe grupe de mușchi, cum se întâmplă în antrenamentul de forță clasic. Exercițiile şi pozițiile pun în mișcare tot corpul. Multe poziții din bodyART™ pun accent pe echilibru, de aceea atenția va fi îndreptată spre centrul corpului.

Echilibrul de aceea va fi important fiindcă persoana care va executa exercițiul,va trebui să se concentreze mereu doar asupra sa, fără a se lăsa distrasă de ceea ce se întâmplă în jurul său. Asigură o respirație corectă, deci îmbunătăţeşte oxigenarea creierului şi a muşchilor. Concentrarea maximă şi conștientizarea tehnicilor de respirație din timpul antrenamentului duc la relaxarea organismului.

Acest antrenament ce relaxează s-a construit pe conceptul de yin-yang, adică pe opozitia inspirație-expirație, mai precis forța-relaxare. Exercițiile şi pozițiile pot fi combinate ca într-un puzzle dar pot fi executate şi de sine stătătoare. Acesta este unul din cele mai importante principii ale conceptului bodyART™. Construcția pozițiilor din timpul unui antrenament pornește întotdeauna dintr-un anumit punct, ca la final să ajungem întotdeauna în același punct.

În funcție de pregătirea participanților şi de intensitatea antrenamentului, un set de exerciții (exercise flow) se poate repeta dar se şi poate trece la un alt set (combinație) de exerciții. Pe parcursul antrenamentului bodyART™ cele doua emisfere ale creierului vor începe să conlucreze mai bine. Corpul şi spiritul vor fi un tot unitar, încordările fizice şi psihice vor scădea pe parcursul antrenamentului.

Un antrenament bodyART™ perseverent duce la întărirea structurii ce asigură mișcarea corpului. Trupul va uita mişcări şi poziții incorecte, se dezvoltă conștientizarea întregului corp. Participantul la antrenament va avea mai multă energie, putere de concentrare mai mare, ajungând să-şi depăşească limitele fizice şi psihice.

3. Care sunt etapele unui antrenament Body Art?

Antrenamentul cuprinde 5 etape ce corespund celor 5 faze de energie ( mobilizarea, încălzirea funcțională, training-ul propriu-zis, stretching-ul activ și relaxarea) cărora le corespunde câte un element: pământ, lemn ,foc, metal și apă.

4. După câte ședințe se văd primele rezultate?

După o lună de antrenament de minim 3 ori pe săptămână se văd rezultate trup-minte și suflet!

5. Există contraindicații pentru Body Art?

Nu există contraindicații pentru acest tip de antrenament fiindcă protejează, întărește, mobilizează, flexibilizează, fiind creat pentru orice vârstă, sex, experiență în sport. Antrenamentul poate fi făcut chiar și de femeile însărcinate, cu o singură condiție: să nu stea pe burtă.

6. Care este numărul optim de ședințe pe săptămână ?

Se recomandă un număr de trei ori pe săptămână pentru cele mai bune rezultate.

7. Există vreun risc de accident în timpul antrenamentelor?

Nu există absolut NICIUN RISC în acest antrenament, deoarece este conceput să protejeze prin elemente de gimnastică medicală, exerciții inspirate din yoga ( fără să fie duse la extrem), elemente din mișcarea japonezp DO -IN și cel mai important -RESPIRAȚIA- care protejează și energizează întreg organismul!

8. Ce sfaturi le dai celor care vor să slăbească sănătos, dar rapid ?

Antrenamente de cel puțin 3-4 ori pe săptamână (cardio combinate cu antrenamente body and mind) și bineînțeles un regim de alimentație adecvat fiecărui organism, în funcție de vârsta și starea de sănătate. Nu înseamnă că rapid e și sanatos, fiindcă nu trebuie exclus sistemul de yo-yo (după o slăbire rapidă, îngrășare rapidă și cu mai multe kg decît a slăbit). De cele mai multe ori omul nu e suficient de atent la propriul corp, la semnalele primite, astfel încât să-și mențină un STIL de viață sănătos!

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment