Surse naturale de vitamina D

De ce este atât de importantă vitamina D? Aceasta îți poate întări sistemul osos. Este o vitamină solubilă în grăsimi, care ajută și la absorbția mineralelor esențiale, cum ar fi calciul, fierul, magneziul, fosfații și zincul. Iată la ce surse naturale de vitamina D poți apela în fiecare zi pentru o viață sănătoasă!

Ce surse naturale de vitamina D poți include în dieta ta?

Lumina soarelui este principala sursă naturală pentru această vitamină. Nu soarele este sursa directă, ci razele ultraviolete B care declanșează sinteza vitaminei pe măsură ce pătrund în piele. De asemenea, poți crește nivelul de vitamina D consumând carne și pește gras. Însă vegetarienii ar trebui să ia în calcul alimentele enumerate mai jos, având în vedere că nu au carne în dieta lor. Iată și alte alimente care te pot ajuta să ai un aport suficient din această vitamină în organism!

Ouă

Ouăle organice reprezintă o altă sursă importantă de vitamina D. Un ou fiert conține 41 de unități din această vitamină. Comparativ cu ouăle de pui, ouăle de rață și de gâscă sunt mai sănătoase și mai hrănitoare.

Lapte

Laptele conține această vitamină și alți nutrienți. Există și tipuri de lapte care conțin vitaminele A și D, care sunt solubile în grăsimi.

Ovăz

Ovăzul este un aliment care îți satisface foamea. De asemenea, conține vitamina de care ai nevoie și când nu stai la soare. Pe lângă cantitatea ridicată de fibre, fulgii de ovăz pot oferi cel puțin 25% din cantitatea zilnică recomandată.

Ciuperci shiitake

Ciupercile shiitake au un conținut bogat de fier, complexul de vitamine B. Prezența vitaminei D este una puternică. Aceste alimente îți pot oferi aproximativ trei procente din doza zilnică recomandată din această vitamină.

Brânză ricotta

Brânza ricotta este singurul produs secundar din lapte care are de cinci ori mai multă vitamina D decât alte tipuri de brânză. Este cea mai bună sursă de această vitamină pentru vegetarieni. O porție de brânză ricotta va aduce un aport de 25 de unități din doza zilnică recomandată.

Care sunt beneficii vitaminei D pentru organism?

Pe lângă beneficiile enumerate mai sus, vitamina aceasta ajută și la ameliorarea simptomelor depresiei. Mai exact, este esențială pentru echilibrarea stării de spirit și prevenirea depresiei. Este o vitamină care luptă împotriva bolilor. Nu numai că întărește sistemul osos, ci poate și să scadă riscul de a lua gripă și de a dezvolta boli de inimă și scleroză multiplă.

În plus, vitamina aceasta te poate ajuta și să slăbești. Suplimentele de vitamina D pot stimula scăderea în greutate, deoarece cantitatea suplimentară de calciu și vitamina D are un efect de suprimare a apetitului.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment