Semințe de susan: 15 beneficii pentru sănătate

susan

Semințe de tot felul se adaugă în feluri de mâncare pentru a oferi gust, dar și sănătate. Cum așa? Păi, semințele, reprezintă o sursă imensă de nutrienți de care avem nevoie pentru a ne menține o viață sănătoasă, așa cum ne-o dorim. Însă, nu doar din acest motiv alegem să consumăm semnințele, ci și pentru că ele oferă o stare de sațietate și astfel sunt delicioase în dietele pentru slăbit. Acestea au nenumărate beneficii pentru sănătate și, în acest articol o să le prezint pentru a cunoaște ce tip de semințe să consumi și cum să le consumi.

Semințele de susan, cele mai bune

Susanul este planta cultivată pentru semințe. Semințe care se utilizeză în fabricarea uleiurilor pentru produse de patiserie și cofetărie, dar nu numai. Acesta este originar din India și a fost adus în America de către sclavii africani care îl foloseau în alimentația lor.

Pentru a-ți da seama de beneficiile pe care ți le poate oferi 100 de grame de susan, află că acestea conțin 598 calorii, 20 grame de proteine, 58 grame de grăsimi nesaturate, 670 grame de calciu, 10mg de fier, 5 mg de zinc, vitamin din grupul B-urilor dar și vitamina E. Așa că o linguriță de semințe de susan, presărate în salata de la prânz îți oferă cam tot ceea ce ai nevoie.

Ce beneficii au semințele de susan pentru sănătate?

1. O sursă mare de fibre numai bune pentru a ajuta ca digestia să aibă loc așa cum trebuie, sănătos. Fibrele sunt importante în prevenirea bolilor digestive dar și a celor de inimă.
2. Poate scădea colesterolul și trigliceridele, lucru foarte bun și necesar mai ales în rândul persoanelor care se luptă cu astfel de probleme de sănătate. Asta se datorează cantității de grăsimi nesaturate pe care semințele de susan le oferă. 3. Sursă sănătoasă de proteină, tocmai de aceea acestea oferă o stare de sațietate și nu mai simți nevoia să mănânci altceva după ce ai mâncat o porție de semințe de susan, indiferent de cum alegi să le servești
4. Îmbunătățesc circulația sângelui, datorită conținutului mare de vitamina E și alți antioxidanți care previn formarea cheagurilor de sânge. Așa că dacă ești genul de persoană care se confruntă cu astfel de problemă medicală, introdu semințele de susan în alimentația ta. 5. Îmbunătățesc sănătatea oaselor tale. Semințele de susan conțin calciu, magneziu și zinc, astfel că sunt perfecte pentru a ajuta oasele să-și mențină echilibrul și să funcționeze în limite normale.
6. Reduc inflamația din corp. Am scris despre inflamație și v-am spus că aceasta nu este sănătoasă și poate produce probleme grave de sănătate. Pentru a preveni această inflamație încearcă să consumi semințe de susan cât de des poți.
7. Conțin vitamine din complexul B, benefice pentru buna funcționare a metabolismului și a celulelor din corp
8. Ajută formarea celulelor roșii care necesită anumiți nutrienți, precum fier și vitamina B6, ambele fiind prezente în semințele de susan pe care le poți consuma ca atare, prăjite, în deserturi sau salate.
9. Controlează cantitatea zahărului din sânge, ceea ce este foarte bine. Semințele de susan sunt slabe din punct de vedere al carbohidraților, dar foarte bogate în proteine și grăsimi sănătoase, de aceea sunt atât de sănătoase și ajută în transformarea zahărului în energie.
10. Bogate în antioxidanți, care sunt necesari organismului nostru pentru a elimina celulele nesănătoase care pot conduce către anumite tipuri de cancer.
11. Îmbunătățesc sistemul imunitar, datorită nutrienților pe care îi oferă. Astfel că bacteriile și virușii nu se vor putea prinde de tine, în niciun fel. Încearca să crești cantitatea de semințe de susan consumate, în perioadele reci ale anului.
12. Îmbunătățesc funcția tiroidei și previne dezechilibrul hormonal care poate apărea din cauza stresului sau al unei alimentații nesănătoase.
13. Ajută la echilibrarea hormonală din timpul menopauzei când estrogenul și progesteronul sunt în cantități mici, conducând astfel la simptome greu de suportat.
14. Ușor de adăugat în dieta ta zilnică. Semințele de susan se găsesc la orice magazin alimentar și pot fi adăugate cu ușurință în mesele tale. Fie la micul dejun peste un toast cu avocado, fie într-un smoothie sau în salata de la prânz.
15. Reduc simptomele artritei și oferă o stare mult mai bune în timpul crizelor și durerilor puternice. Încearcă să consume atât semințe de susan cât și fructi și legume cu un conținut mare de calciu și fier.

Leave Your Comment