Relațiile la birou – Pro sau contra?

Relațiile la birou implică mai mult decât o relație profesională pentru că pot fi un soi de afrodisiac pentru bărbați sau femei.

Se pare că astfel de relații au devenit un subiect de studiu destul de interesant pentru oamenii de știință, care susțin că există un fenomen de care angajații nu sunt conștienți, numit efectul expunerii simple. Psihologul Orbuch de la Institutul de Cercetări Sociale din cadrul Universității Michigan a declarat că acest fenomen implică o atracție între persoanele care au contact profesional constant, astfel încât ajung să-și cunoască modul de gândire, reacțiile emoționale și slăbiciunile.

Relațiile la birou reprezintă un afrodisiac datorită unui aspect simplu: caracterul incitant, pentru că, de regulă, relațiile încep în secret. Primul semn de întrebare pe care trebuie să ți-l pui este acela dacă nu cumva sunteți atrași de fascinația secretului și nu de individ.

relatiile-la-birouCe faci dacă te-ai îndrăgostit de un coleg de muncă?

Să presupunem că ajungi la concluzia că nu te atrage ideea de relație în secret și chiar te-ai îndrăgostit de un coleg de birou. Ce faci în continuare?

În ultimul timp, managerii companiilor au devenit mai toleranți cu privire la relațiile între angajați, cu atât mai mult dacă sunt persoane de care nu se pot lipsi. Dar ce faci cu provocările pe care le vei avea la birou dacă începi o relație amoroasă?

Una dintre cele mai mari probleme pe care le poți avea este lipsa capacității de a face o distincție clară între relația profesională și cea personală. Totuși, dacă ți-ai asumat o astfel de relație, ar fi bine să fii conștientă că orice conflict personal poate influența relația profesională.

Dacă ți-ai asumat o relație cu un coleg de birou, ai grijă să fii discretă: nu vorbi despre ceea ce se întâmplă între voi cu restul colegilor pentru că există riscul de a obține antipatii și în plus vei îngreuna desfășurarea activității comune.

Concluzia este că trebuie să stabilești reguli clare privind comportamentul vostru înainte și după relație, dacă va fi cazul. Niciodată nu poți avea garanția unei povești de iubire cu final fericit, deci asigură-te că încheierea relației nu va avea un impact negativ asupra relației de colegialitate.

Ce faci dacă ați hotărât să vă căsătoriți sau să locuiți împreună?

Regulile de etică spun că trebuie să anunți conducerea de această decizie, pentru că, surprinzător sau nu, încă mai există manageri care consideră că o astfel de căsnicie poate să distrugă relația de serviciu, ceea ce înseamnă concedierea unuia dintre cei doi. Asta nu înseamnă că nu ai șansa ca șeful tău să deschidă o sticlă de șampanie pentru a sărbători marele eveniment, însă respectul profesional nu trebuie să dispară.

Singurul lucru care îți poate dăuna imaginii este să începi o relație cu angajatorul tău din cauza generării de frustrări printre colegi, care ar putea crede că ești tratată preferențial. În altă ordine de idei, relațiile la birou nu sunt chiar atât de grave.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment