Pâinea poate fi sănătoasă dacă alegi rețeta potrivită

Nu poți trăi cu ea, dar nici fără ea. Într-o lume în care sunt la modă dietele cu un conținut scăzut de carbohidrați, relația oamenilor cu amidonul a devenit destul de complicată. Potrivit unui dietetician, nu ar trebui să fie astfel. Pâinea a devenit inamicul dietelor. Însă aceasta poate fi sănătoasă dacă alegi rețeta potrivită. Iată cum au ajuns specialiștii la această concluzie!

Care este rețeta potrivită pentru pâinea sănătoasă?

Este pâinea sănătoasă sau nu? Conform specialiștilor, este. Dar cu moderație. Atât timp cât nu suferi de boala celiacă sau de o intoleranță la gluten, există loc pentru 1-2 felii de pâine în dieta ta. Desigur, există anumite tipuri de pâine care oferă mai multe substanțe nutritive per felie decât altele. Când vine vorba despre alegerea tipului potrivit de pâine, există câteva varietăți care ar trebui să se afle în topul alegerilor tale.

1. Pâinea integrală

Dacă ai cum, alege întotdeauna acest tip de pâine. Pâinea integrală conține toate cele trei părți ale cerealelor: endospermul interior care conține carbohidrați și o cantitate mică de nutrienți, germenul exterior care conține grăsimi sănătoase și tărâțele care conțin fibre, antioxidanți și vitamina B. Pentru pâinea albă se folosește făină care conține doar endospermul interior al boabelor, ceea ce reduce cantitatea de nutrienți pe care o obții de la pâine.

Conservarea tuturor părților componente ale cerealelor este importantă pentru sănătatea ta. La urma urmei, studiile arată că acest tip de pâine este corelat cu reducerea incidenței cancerului, bolilor de inimă și cu o serie de beneficii. De asemenea, conținutul de carbohidrați nerafinați din pâinea integrală oferă o formă de eliberare lentă a energiei, o cantitate moderată de proteine pentru sațietate, vitamina B, minerale și fitonutrienți.

Atunci când te uiți pe etichetă, este important să scrie că pâinea este făcută din cereale integrale în proporție de 100%. Acest lucru înseamnă că fiecare cereală utilizată este integrală, oferindu-ți beneficiile de care ai nevoie.

2. Pâinea cu maia

Pâinea cu maia a început să devină din ce în ce mai populară. În cazul pâinii tradiționale, drojdia activează glutenul și îl face să crească. În cazul pâinii cu maia, este nevoie ca drojdia și bacteriile să se dezvolte într-o pastă făcută din făină și apă. Iar bacteriile produc acid lactic și fermentează aluatul, oferindu-i acel gust acru.

Oamenii preferă această pâine pentru că are un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că nu ridică nivelul de zahăr din sânge la fel de mult ca pâinea rafinată. De asemenea, este recomandată și pentru sănătatea intestinală, deoarece este fermentată.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment