Obiceiuri alimentare care te ajută să ai un somn mai bun

Dacă ai probleme cu somnul, probabil că ai încercat deja tot ce era posibil. Ai eliminat dispozitivele electronice înainte de culcare, ai schimbat iluminarea din dormitor, ți-ai făcut un ceai. Cu toate acestea, s-ar putea să nu fi încercat câteva obiceiuri alimentare care te ajută să ai un somn mai bun.

Cum să ai un somn mai bun?

Creierul și hormonii sunt controlați de ceea ce mănânci. Iar atunci când înveți să mănânci într-un fel în care reglementează creierul și hormonii, îți poți echilibra cu adevărat organismul. Însă cum ar trebui să mănânci pentru un somn mai bun?

1. Consumă majoritatea alimentelor în timpul zilei, nu seara

Dacă ai obiceiul de a mânca puțin dimineața și la prânz, dar ai o cină consistentă, atunci este nevoie să îți reevaluezi distribuția alimentelor pe parcursul zilei. Supraîncărcarea stomacului pe timp de noapte înseamnă că sistemul digestiv trebuie să muncească din greu pentru a descompune alimentele atunci când corpul ar trebui să se odihnească.

Dacă este posibil, evită să mănânci cu 2-3 ore înainte de a te culca. Sistemul tău digestiv are nevoie de odihnă. De asemenea, trebuie să se curețe și să se reseteze pentru a doua zi. Trebuie să eviți și să reduci riscul de arsuri stomacale. Dacă mănânci înainte de a te culca și stai pe spate, există un risc crescut de a avea reflux de acid gastric.

2. Include carbohidrați în masa ta de seară pentru un somn mai bun

Atunci când iei cina, asigură-te că aceasta include și carbohidrați. Creierul tău va fi pregătit pentru un somn mai bun. Poți încerca orezul brun, care conține acidul gama-aminobutiric, acid ce calmează sistemul nervos și te ajută să adormi.

3. Evită cafeaua sau gustarea dulce de după-amiază

A doua cafea poate veni ca o binecuvântare când ți se face somn după-amiaza. Acest lucru va fi resimțit de organismul tău mai târziu, la culcare. Cofeina poate afecta melatonina, hormonul pe care creierul tău îl produce în mod natural pentru a induce somnul. Dacă nu poți adormi sau simți că nu te odihnești, încearcă să reduci cafelele pe care le bei pe parcursul unei zile. În afară de cofeină, consumul de zahăr sau de preparate cu zahăr pe seară poate avea un efect similar. Dacă vrei ceva dulce înainte de culcare, mănâncă o banană, pentru că a fost corelată cu un somn mai bun.

4. Evită consumul de alcool înainte de culcare

Consumul de alcool te poate ajuta să te simți adormit și chiar să adormi mai repede. Dar calitatea somnului tău va fi afectată. Este recomandat să nu bei alcool cu cel puțin trei ore înainte de culcare.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment