Mic dejun crocant cu granola și chefir

granola

Mănânci aceleași ouă fierte sau omletă în fiecare dimineață? Cât de plictisitor! Ce zici de un mic dejun crocant cu granola și chefir la care poți să adaugi și o porție de fructe sănătoase?

Nu te-am convins încă? Ei bine, hai să-ți spun de ce ar trebui să mănânci mai des granola. Nu numai că adună la un loc toți nutrienții de care ai nevoie, ci are și o textură crocantă numai bună lângă un chefir de capră. Granola conține fibre, vitamine și minerale, grăsimi sănătoase și ajută la reducerea colesterolului „rău” (LDL), iar chefirul de capră este bogat în probiotice (bacterii bune), îți asigură sănătatea sistemului digestiv și sprjină sistemul imunitar. Desigur, dacă nu-ți place chefirul de capră, poți opta oricând pentru chefir de vacă, oaie sau bivoliță.
Consistența chefirului este similară cu cea a unui iaurt, așa că merge numai bine alturi de o porție crocantă de granola. În plus, s-a demonstrat că reglează cantitatea de zahăr din sânge, scade colesterolul, ajută la sănătatea stomacului și îmbunătățește nivelul de toleranță la lactoză.

La o asemenea combinație trebuie să adaugi și o porție zdravănă de antioxidanți și ce alegere mai bună ai putea face dacă nu o porție de afine cu căpșuni? Un deliciu! Să nu uităm că atât afinele, cât și căpșunele sunt bogate în vitamina C, vitamina B, E, A, cupru, seleniu, zinc, fier, calciu, mangan. În plus, afinele ajută la diminuarea grăsimii din zona abdomenului.

Iată o rețetă delicioasă de mic dejun crocant cu granola și chefir

Ingrediente pentru granola:

– 300 grame fulgi de ovăz
– 50 grame alune de pădure
– 50 grame migdale
– 50 grame semințe de dovleac
– 50 grame goji
– 50 grame stafide
– 3 linguri de ulei de cocos
– 3 linguri sirop de arțar
– 1 linguriță scorțișoară

Mod de preparare granola:

Mărunțește toate semințele într-un blender sau cu ajutorul unui robot de bucatarie. Între timp, încălzește cuptorul la 150 grade timp de 10 minute. Toate ingredientele mărunțite se amestecă într-un bol cu uleiul de cocos, siropul de arțar și scorțișoara, apoi pune-le pe o tavă pe care o ungi cu puțin unt și o foaie de copt.
Bagă tava cu tot cu ingrediente la cuptor timp de 15-20 minute. După ce s-au uscat, adaugă stafidele și celelalte fructe uscate. Introdu tava la cuptor pentru încă 5 minute. Lasă totul la răcit, apoi o poți depozita în borcane care se închid ermetic și păstrează la frigider.

Pentru atunci când îți dorești un mic dejun crocant și hrănitor, pune într-un bol 200 ml de chefir, o ceașcă de granola și o mână de afine și căpșune. Ca să placă și ochiului, decorează cu o frunză de mentă.

Poftă bună!

Foto: Unsplash

Leave Your Comment