Melatonina și valeriană pentru un somn liniștit

Se știe deja că lipsa de somn produce irascibilitate și nevroză, scad performanțele și ajută organismul să se îmbolnăvească mai repede, motiv pentru care insomniile trebuie să fie tratate rapid.

Primul pas este să determini cauza care duce la insomnie: consumul de energizante, cafea, ceai verde sau negru, cola sau orice produs care conține cofeină. Ciocolata nu este nici ea o excepție, de aceea nu trebuie consumată niciodată mai devreme de 4 ore înainte să adormi.

Dacă insomniile nu sunt provocate de aceste produse, există posibilitatea să aveți un stil de viață prea obositor: job stresant, ieșiri la ore târzii sau chiar depresie.

Dacă nu ai reușit să determini o cauză care îți provoacă insomnia trebuie să încerci să fii în pat la oră fixă, cel mai odihnitor somn fiind cel între orele 22:00-02:00, fiind perioada în care organismul tău secretă melatonina, un hormon natural care induce somnul. Medicii recomandă întotdeauna respectarea acestui interval, recuperarea fiind mult mai dificilă atunci când pierzi o noapte de somn.

insomnieValeriana este un sedativ natural, calmează nevrozitatea și scade tonusul muscular, ajutându-te astfel să te relaxezi. Studiile arată că valeriana are același efect ca un medicament prescris în cazul insomniei (oxazepam).

Deficiența de melatonină în organism produce declanșarea depresiei și a cancerului, fiind responsabilă nu doar de un somn liniștit, ci și de eliminarea toxinelor. Din acest motiv, melatonina este un antioxidant puternic, dar natural.

Acest hormon natural este secretat într-o cantitate mai mare iarna, fiind influențat de lipsa luminii. Administrarea melatoninei trebuie să fie făcută sub observația unui medic, chiar dacă nu implică riscuri majore. Suplimentele trebuie să fie administrate în cantități mici pentru că există posibilitatea să apară senzații de vertij și letargie.

Deși, pot fi achiziționate din orice plafar, melatonina se mai găsește și în anumite alimente, cum ar fi:

– roșii

– vin roșu natural

– ulei de măsline

– nuci, cireșe

– lactate

– cereale integrale

– carne slabă (pui, pește, vită).

Dacă vă confruntați cu insomnii severe, consultați medicul de familie.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment