Insomnia – Afla ce alimente te ajuta pentru un somn mai profund

Insomnia – Afla ce alimente te ajuta pentru un somn mai profund

Stresul, oboseala, dar si alimentatia proasta iti pot influenta somnul, astfel incat sa te trezesti mai obosita decat inainte sa adormi. Lipsa somnului iti poate provoca lipsa de concentrare, lucrurile minore te vor solicita mai mult si vei ajunge sa te gandesti doar ca iti doresti sa ajungi acasa si sa dormi.

Un somn nelinistit te va face sa consumi cafea in cantitati mai mari, ciocolata si grasimi, astfel incat sa obtii doza de energie zilnica de care tu ai nevoie. Astfel de alimente nu vor face altceva decat sa te ingrase.

Exista cateva reguli pe care trebuie sa le urmezi daca iti doresti un somn profund si linistit.

Cina: niciodata nu trebuie sa iei o cina prea grea. Alege sa consumi cereale, paine integrala prajita, lapte, fructe sau legume, peste. Laptele cald intotdeauna te va ajuta sa te linistesti. Il poti consuma alaturi de un sandwich cu paine integrala si sunca slaba sau pur si simplu inainte de culcare bea un pahar de lapte cald cu putina miere de albine. Cina trebuie luata cel tarziu cu 2 ore inainte sa dormi pentru a avea timp sa se digere. De cate ori nu ai avut cosmaruri atunci cand te-ai culcat cu burta plina? Motivul este unul simplu: creierul este ocupat cu digerarea alimentelor si tu nu te vei putea odihni.

Alcoolul: doza zilnica recomandata este un pahar de vin rosu sau o bere mica, tot ce consumi extra te poate agita si risti ca a doua zi sa te trezesti cu dureri de cap.

Ciocolata: nu consuma ciocolata sau cola inainte sa dormi cu cel putin 3-4 ore inainte. Ambele contin cafeina si te vor agita.

Omega 3: daca iti asiguri zilnic portia de acizi grasi, organismul tau va fi pregatit sa doarma linistit in fiecare noapte. Daca nu-ti plac alimentele precum somonul, tonul sau sardinele, alege suplimentele nutritive cu Omega 3.

Ceai de tei sau valeriana: o cana cu ceai de tei sau valeriana consumata inainte de somn iti asigura un somn mai linistit pentru ca te ajuta sa te calmezi.

Consumul excesiv de lichide seara: evita sa bei foarte multe lichide inainte sa dormi pentru ca risti sa te trezesti pentru a te duce la baie. Nu uita ca in timpul zilei trebuie sa asiguri corpului tau minim 2 litri de apa.

 

 

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment