Dieta de toamnă

Dieta de toamnă se bazează în principiu, pe consumul de fructe și legume de sezon pentru că trebuie să-ți pregătești organismul pentru sezonul rece.

Regula de aur este aceeași ca pentru restul anului: mănâncă echilibrat, fă sport de cel puțin două-trei ori pe săptămână și hidratează-te.

dieta-de-toamnaDieta de toamnă trebuie să fie bogată în fructe și legume de sezon pentru că aduce un aport de vitamine, minerale și fibre în organism cu un conținut caloric destul de scăzut. Prin acest stil de viață, scapi de kilogramele acumulate în concediu și îți încarci bateriile pentru sezonul rece care urmează.

Pentru a menține senzația de foame la distanță, nu sări peste nicio masă și consumă paste, orez și cartofi echilibrat.

Iată cum arată un meniu echilibrat pentru o zi de toamnă:

Micul dejun: este cea mai importantă masă din zi și trebuie să fie echilibrat și consistent. Optează pentru un iaurt sau un pahar de lapte degresat, o banană sau un pahar de suc proaspăt și 40 grame de cereale integrale. Evită cerealele fitness care au un conținut ridicat de zahăr și alege ovăzul sau tărâțele.

Bea un pahar de apă plată în fiecare dimineața imediat când te-ai trezit și la 30 minute după, ia micul dejun.

Gustarea de la ora 10:00: organismul are nevoie de proteine și fibre care te satură, dar nu te îngrașă, așa că poți consuma o felie de șuncă slabă, de preferat din curcan și un măr sau 100 grame de iaurt degresat.

Masa de prânz: trebuie să conțină în jur de 600 kcal și o poți lua în jurul orei 13:00. Poți opta pentru o supă de legume, 150 g carne albă fără sos și 200 grame de legume verzi (broccoli, salată verde, varză). Desertul se recomandă să fie înlocuit cu un fruct după cel puțin 20 minute de când ai luat masa. Strugurii sunt o opțiune ideală toamna.

Gustarea dintre masa de prânz și cină este opțională. Această gustare o poți lua doar dacă îți este foarte foame și nu reziști până la cină. Poți consuma trei biscuiți din cereale integrale fără zahăr.

Cina: trebuie să aibă maxim 300 kcal. În funcție de meniul din ziua respectivă poți alege să consumi legume fierte sau crude alături de pește (medalionul de somon este o variantă bună).

În sezonul rece, corpul simte nevoia de mai mult dulce, ceea ce înseamnă că îți poate strica dieta. Poți evita acest lucru dacă la una dintre mese consumi shake-uri realizate din pătrunjel, spanac, broccoli, câteva frunze de mentă și semințe de in.

TIPS: carbohidrații mențin senzația de sațietate. Consumă pâine, paste sau cereale la o singură masă pe zi pentru că acestea eliberează treptat zaharuri în sânge. Dacă dimineața ai mâncat cereale, evită în restul zilei să mai consumi paste sau pâine.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment