De ce nu ar trebui să mănânci aceleași alimente în fiecare zi?

Poate că alegerile tale alimentare sunt sănătoase, însă nu ar trebui să mănânci aceleași alimente în fiecare zi. Dacă obiectivul tău este să fii sănătos, atunci varietatea dietei este importantă.

Care sunt motivele pentru care nu ar trebui să mănânci aceleași alimente în fiecare zi?

1. Vei beneficia de mai multe substanțe nutritive

Natura îți poate oferi toate substanțele nutritive de care ai nevoie. O dietă variată te ajută să obții o cantitate adecvată din toți acești nutrienți. Nu este vorba doar despre macronutrienți (precum grăsimi, proteine și carbohidrați), ci și despre micronutrienți (precum vitamine, minerale și antioxidanți care întăresc sistemul imunitar și îmbunătățesc funcția creierului).

Dacă obișnuiești să mănânci în fiecare zi un pumn de afine, vei obține vitamina C și fitonutrienți. Dar fitonutrienții care fac afinele albastre sunt diferiți de cei care fac zmeura roșie. Fiecare fitonutrient are beneficii unice pentru sănătate. Ce înseamnă asta? Că trebuie să variezi, astfel încât să poți profita de toate beneficiile acelor fitonutrienți din fructe de diferite culori.

S-ar putea să crezi că salata pe care o mănânci la prânz îți oferă toate fibrele de care ai nevoie într-o zi. Există multe tipuri diferite de fibre care oferă beneficii variate. De aceea este important să consumi o varietate de alimente care conțin fibre. De exemplu, orzul, ovăzul, un anumit tip de ciuperci și algele au un tip de fibre solubile, care pot ajuta la scăderea colesterolului. Dacă eviți aceste alimente, nu beneficiezi de beneficiile suplimentare pentru sănătatea inimii.

Dacă mănânci pâine integrală, obții o cantitate importantă de fibre insolubile, care ajută sistemul digestiv. Dar este important să incluzi în dieta ta și fulgi de ovăz, quinoa, orez brun, fasole și legume întregi, astfel încât să beneficiezi de o varietate de fibre.

2. Eviți o deficiență de nutrienți

Atunci când mănânci aceleași alimente în fiecare zi, chiar dacă este vorba despre alegeri sănătoase, ești supus riscului unei deficiențe de nutrienți. Dacă nu ai energie, pielea este palidă, părul și unghiile sunt fragile sau nu poți lucra, este posibil să ai o deficiență de nutrienți, din cauza unei alimentații restrictive. S-ar putea să nu îți dai seama că dieta ta este restrictivă. Dacă nu mănânci alimente care conțin fier (carne, ouă, legume cu frunze verzi), s-ar putea să ai un deficit de minerale, chiar dacă alimentația ta îți oferă alte substanțe nutritive bune.

Dacă ai o deficiență de nutrienți pe o perioadă lungă de timp, s-ar putea să apară și o afecțiune pe viață. De exemplu, dacă nu aduci un aport adecvat de calciu, magneziu și vitamina K organismului tău, ai putea să afectezi sănătatea sistemului osos pe viață.

O dietă fără suficiente substanțe nutritive ar putea duce la apariția bolilor de inimă, cancerului și diabetului.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment