De ce ar trebui să mănânci cireșe înainte de culcare?

Cireșele sunt un fruct delicios, care are și proprietăți benefice pentru starea generală de sănătate. Însă de ce ar trebui să mănânci cireșe înainte de culcare!

Motivele pentru care ar trebui să mănânci cireșe înainte de culcare

Cireșele reprezintă o sursă excelentă de fibre și antioxidanți. Poți folosi cireșele și pentru a îmbunătăți calitatea somnului, dar și pentru a ajuta corpul să-și revină după un antrenament. Iată care sunt cele mai importante beneficii pentru sănătate ale cireșelor și de ce ar trebui să le mănânci de fiecare dată când ai ocazia!

1. Pot ajuta la gestionarea greutății sănătoase

O cană de cireșe conține 100 de calorii și trei grame de fibre. Fructele conțin zahăr, iar cireșele se numără printre cele mai dulci. Cu toate acestea, nu este un motiv pentru a sta departe de acest fruct. Fibrele din fructe sunt cunoscute pentru faptul că ajută la pierderea kilogramelor nedorite.

2. Nu afectează nivelul de zahăr din sânge

Cireșele au un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că influențează nivelul de zahăr din sânge mai puțin decât alte fructe. Într-o analiză care a inclus 29 de studii privind beneficiile cireșelor, cercetătorii au descoperit că acest fruct a scăzut nivelul de HbA1c (măsurătoare a nivelului mediu de zahăr din sânge pe o perioadă de trei luni) în cazul pacienților care sufereau de diabet de tip 2.

3. Te pot ajuta să dormi mai bine

Un lucru interesant despre cireșe este că acestea sunt o sursă naturală de melatonină, un hormon pe care corpul îl eliberează noaptea și care te ajută să dormi. Într-un studiu restrâns cu participanți în vârstă, cei care au băut două pahare cu suc de cireșe pe zi au dormit cu 85 de minute mai mult decât participanții care au primit un tratament placebo.

4. Susțin recuperarea după antrenamente

Cireșele conțin compuși antioxidanți antiinflamatorii. Cercetătorii au arătat că acești compuși susțin recuperarea musculară după un antrenament intensiv. Un studiu restrâns realizat în 2019 a analizat 20 de femei și a ajuns la concluzia că un concentrat din cireșe poate ameliora durerea musculară după un antrenament. Pe lângă ameliorarea durerii, cireșele te pot ajuta să îți revii mai repede, astfel încât să fii în formă pentru următorul antrenament.

5. Pot combate inflamația

Inflamația este una dintre cele mai mari amenințări pentru sănătatea ta, mărind considerabil probabilitatea apariției bolilor cronice. Cireșele conțin antioxidanți, cum ar fi vitamina C și E, precum și carotenoidele și polifenolii, toate aceste substanțe ajutând la eliminarea radicalilor liberi nocivi și la neutralizarea inflamației din organism.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment