Da’ce înseamnă să fii copywriter?

Copywriter

Acum vreo 8-9 ani eram mândră tare de jobul meu. Eram o tanti îmbrăcată frumos, cu fustița până la genunchi, ciorapi negri și tocuri. Ah, și nelipsita cămașă cambrată frumos pe talie! Cucoană care servea cetățenii în numele instituției bancare a cărei nume nici nu mai contează. N-a funcționat. Dar deloc, așa că n-a durat mult până să-mi dau demisia și să o iau de la zero.

Pe vremea aia încă era mișto să muncești la bancă, salariile erau decente, iar neamurile erau de-o mândrie incredibilă că stimabila avea un loc de muncă decent la o instituție. Adică, acolo unde-s oameni serioși, îmbrăcați la patru ace.

Mi-aduc aminte și acum ziua aia. Ajunsesem acasă și voiam să spun tuturor că am obținut un post de copywriter și că nu voi mai sta niciodată cu nasul în hârtii. Săraca mamaie a zis: „Copy, ce? Apucă-te mamă de treburi serioase că trebuie să faci copii și să te măriți”. E prost exemplul meu, dar încă există oameni care nu înțeleg ce înseamnă să fii copywriter și nici care-i sunt avantajele.

Iată ce-am învățat că reprezintă un copywriter:

1. Un copywriter e mișto.

Nu pentru că scrie, nu pentru că își bea cafeaua cu lapte în fiecare dimineață sau pentru că își alege cele mai cool haine. Un copywriter e mișto pentru că totul depinde de el. Agenția care-i oferă un salariu, clientul care plătește agenția și consumatorul final. Cuvintele lui fac totul și în cazul acesta, totul înseamnă bani.

2. E perseverent.

O bună parte dintre noi avem intuiție, avem harul de a înțelege oamenii, de a le preconiza mișcările, reacțiile, slăbiciunile, dar mai mult decât atât, trebuie să fim constanți și să învățăm în fiecare zi.

3. Un copywriter nu se numește niciodată cel mai bun.

El este din ce în ce mai bun. Dacă vrei, un copywriter este precum actorul: dacă nu are emoții înainte de fiecare piesă de teatru, n-o să-i iasă niciodată perfect. Nu va fi niciodată credibil.

4. Un copywriter este un om liber.

Cine nu a înțeles asta, încă nu are omul de creație potrivit. Sau nu pe acela care este din ce în ce mai bun. Pentru că noi putem fi creativi stând pe budă, putem fi creativi visând cine știe ce baliverne, putem fi creativi în timp ce ne uităm în farfuria cu mâncare sau după ce am primit un telefon. Ideea aia bună poate veni oricând, oriunde! Și nu vorbesc despre cei patru pereți și-un scaun din piele.

5. Un copywriter scrie orice.

Pe unele mai bine, altele mai puțin, dar le scrie și apoi așteaptă. Își așteaptă rezultatele, stând într-un colț, privind stingher la cum vorbește lumea despre creația lui. Că-i un vers, o frază, un slogan, un studiu, nu contează. Dar stă acolo și apoi învață din nou. Ce înseamnă fiecare click, fiecare comentariu, fiecare eșec, fiecare succes. Apoi se gândește din nou: Și dacă aș fi făcut altfel, oare cum ar fi fost?

6. Un copywriter bun e mină de aur.

N-ai marketing, nu exiști. De fapt, vorba ar trebui să fie: N-ai marketing bun, nu exiști! Nu contează despre ce business vorbim. Că e nenea care și-a făcut poezia pentru fiare vechi sau că e „I’m lovin’ it”, tot marketing se numește. Asta e treabă de copywriter. E treabă de om care-l face pe altul să te țină minte și să vorbească despre tine.

7. Un copywriter nu e doar un job, ci un stil de viață.

Când devii om de cuvinte, le cauți peste tot. Că te plimbi în parc și te uiți la frunze, că-ți mângâi pisica și te gândești că e bine, că ai o relație proastă, nici nu contează. Un copywriter nu-și începe niciodată programul la ora 09:00 și termină la 18:00 pentru că nu-ți poți programa creierul când să devină creativ și când nu.

8. Un copywriter cu experiență poate face orice.

Un copywriter bun poate face orice pentru că inteligența emoțională este mai importantă decât orice.

Sunt om de marketing online cu tot ce implică asta și economist, dar nimic nu mă face să mă simt mai bine decât atunci când scriu. În altă ordine de idei, dacă îmi citești cuvintele și îți răsare ideea că ai vrea să faci asta, fă-o!

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment