Cum trebuie sa arate meniul pentru o viata sanatoasa – Afla ce poti manca

Cum trebuie sa arate meniul pentru o viata sanatoasa – Afla ce poti manca

Iti doresti sa incepi un nou stil de viata? Si sa mananci numai alimente sanatoase? Sunt cateva reguli principale pe care trebuie sa le respecti. In primul rand, alege alimentele sanatoase, fructe si legume cumparate din piata, daca ai posibilitatea, alege lactatele si ouale de tara, precum si carnea de pui. Puiul gasit in comert este de obicei tratat hormonal, care pot face ravagii in corpul tau.

Majoritatea persoanelor nu consuma toti nutrientii de care organismul are nevoie zilnic, motiv pentru care apar diferite carente de calciu, zinc, fier etc. Pentru a adopta o dieta echilibrata, ai nevoie de un scop sau o motivatie. De regula, cand vei constata ca organismul tau are deficiente, atunci este cel mai oportun moment de a-ti schimba intregul stil de viata.

Primul pas este sa iti alegi alimentele pe caza carora iti vei alcatui dieta si al doilea pas, care este foarte important, este sa-ti stabilesti cantitatea necesara din fiecare aliment.

Cerealele: necesarul zilnic este de 28 g, adica jumatate de bol, la care poti adauga o banana feliata si un pahar de suc de portocala sau oricare alt suc obtinut natural. (cerealele cu lapte sunt o bomba calorica). Daca vrei neaparat lapte, alege laptele de soia.

Legumele si fructele: nutritionistii recomanda consumul a doua boluri mici de fructe pe zi si doua boluri si jumatate de legume pe zi. Din dieta ta zilnica, trebuie sa dispara cartofii prajiti si pizza, acestea fiind inlocuita cu salata si legumele, la care adaugi un iaurt mic degresat consumat zilnic. Desigur, daca simti nevoia si ti-e pofta de cartofi prajiti sau pizza, le poti consuma o data la doua luni, pizza fiind cu gatita cu mai multe legume.

Moderatia este cheia oricarei diete. Daca esti genul de persoana mai pofticioasa, poti consuma alimente bogate in grasimi, zahar sau sare, insa intr-o cantitate cat sa-ti faci pofta.

Un meniu zilnic sanatos poate arata asa:

Dimineata:

1. jumatate de bol cu cereale integrale, jumatate de banana + un pahar de suc de portocale

2. doua felii de paine prajita integrala, o lingura de miere de albine sau gem de prune + un pahar de suc de portocale

3. un ou fiert tare, o felie de paine neagra prajita, o rosie

4. doua felii de sunca slaba de pui, doua felii de paine graham + cafea fara zahar sau cu indulcitor

5. branza slaba de vaci 100 g + verdeturi

Pranz:

1. salata cu ton: salata verde (iceberg), porumb, ardei rosu, castravete, ton in suc propriu, o lingura de ulei de masline, zeama de lamaie + o felie de paine neagra

2. somon la cuptor cu legume in abur: morcov, mazare, brocolli

3. jumatate de piept de pui pe gratar cu legume gratinate/ salata verde cu piept de pui si crutoane

4. supa de pui si legume, felul doi un cartof copt la cuptor

5. fasole uscata gatita

Cina:

1. carne rosie slaba (vita), peste sau pui gatit fara prajeala cu legume sau salata

2. creveti la gratar + ciuperci, vinete, dovlecel pe gratar

3. piept de pui + sfecla rosie

4. orez fiert cu legume (jumatate de bol)

5. salata de pui cu dressing de avocado

Gustari intre mese:

Intre mese se recomanda sa consumi un mar verde, iaurt degresat, alune fara sare (30 g), nuci, afine, avocado, morcov crud, dar mai ales bea apa.

Pentru un stil de viata sanatos alege un meniu zilnic diversificat. Meniul de mai sus este alcatuit pentru 5 zile pe saptamana, in weekend poti alege o masa la care sa consumi ceva de care iti este pofta (paste, dulciuri – atentie insa, nu consuma totul in acelasi weekend, alege cate ceva in fiecare weekend).

 

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment