Cum a apărut Nutella și de ce se numește așa?

Nutella

Suntem îndrăgostiți de Nutella. Toți. Și eu, și tu, prietenii mei, prietenii prietenilor mei, dar și ai tăi. Fie că o întindem pe o clătită proaspăt aruncată din tigaie, sau pe o felie de pâine prăjită, sau o mâncăm, în miez de noapte, rece, din frigider, direct din borcan, Nutella este desertul nostru preferat și niciodată, nu ne vom plictisi de ea.

Însă, câți dintre voi știu istoria acestei delicatese? Știați, de exemplu că Nutella a luat naștere în Italia, în 1950 și se numea Gianduja Paste?

Nutella aparține companiei Ferrero SpA, care deține desigur, branduri mari și cunoscute în întreaga lume. Branduri de ciocolată, precum, Kinder Surprise, Ferrero Rocher și altele. Compania a fost înființată în 1946, în Piedmont, Italia de un cofetar șef pe nume Pietro Ferrero. De-a lungul anilor, compania a suferit schimbări de conducere, iar acum, deciziile sunt luate de Giovanni Ferrero, nepotul lui Pietro.

Până să ajungă ceea ce noi cunoaștem drept ciocolată în borcan, Nutella, aceasta a apărut într-o folie, la fel ca untul, și se servea cu pâine feliată. În 1951, Michelle Ferrero, fiul lui Pietro și tatăl lui Giovanni, îmbunătățește rețeta făcând-o mult mai cremoasă și schimbându-i denumirea în Supercrema.

În 1963, tot Michelle, descoperă uleiul de palmier și denumește borcanul cu ciocolată, Nutella. Cuvântul provine din americanul ”nuts” care înseamnă alune de pădure dar și latinescul ”ella”, prescurtare de la dulce ”sweetella”. Prima Nutella s-a vândul în 1964 iar in 1965, borcanul a devenit celebru.

Nutella a cucerit, de-a lungul anilor, întreaga lume, fiind servită de la mic, la mare. De la micul dejun, până la desertul de la cină. Având milioane de fani, Nutella are și o zi internațională, pe care o sărbătorim, în fiecare an, începând cu 2007, pe 5 februarie. În 2007, Sarra Roso, pasionată de Nutella dar și prietena ei, au început demersurile pentru ca, oficial, să existe această zi. Până astăzi, Nutella a strâns în grupul său de facebook, în grupul Zilei Nutella, peste 40.000 de fani care își împătășesc pasiunea pentru ciocolată. Nu orice fel de ciocolată!

Puține sunt brandurile care inspiră oamenii să creeze comunități și să organizeze evenimente speciale. Ei bine, Nutella, face parte dintre aceste branduri. Pe lângă marea comunitate de 40.000 de persoane, care sărbătoresc Ziua Internaționala Nutella, în lume sunt milioane de persoane care formează grupuri, crează rețete și promovează brandul fără a fi influențați. Bine, sunt influențați de gustul delicios din borcanul minune.

Revenind la inspirație, un inginer cunoscut, a  creat un sistem de blocare pentru ca familia și prietenii săi să nu poată mânca ultima lingură de Nutella din borcan. Interesant, nu-i așa? Dispozitivul se numește Choco Safe și are mare succes în rândul pasionaților de ciocolată la borcan.

Nutella continuă să se vândă la fel de bine, sau chiar mai bine, în ultimii ani, fiind un brand global. Pentru Nutella lucrează peste 33.000 de oameni, producând 365.000 de tone anual. Asta pentru că ne place, o cumpărăm și o recomandăm.

Și acum, cui nu-i place Nutella?

Leave Your Comment