Ceai verde vs. ceai negru – Tu ce alegi?

Ceai verde vs. ceai negru – Tu ce alegi?

Ceaiul este a doua băutură cea mai consumată după apă, însă intervine întrebarea cât de bun este ceaiul pentru sănătatea noastră?

Ceaiul nu înseamnă orice infuzie de plante, ci este clasificat în ceai negru, verde și alb, fiind cultivat în mod special în China și Japonia, precum și în Brazilia și Argentina.

Dacă te întrebi care este diferența dintre ceaiul verde și ceaiul negru, în afară de culoare bineînțeles, este modul de obținere.

Ceaiul verde se obține prin două metode:

1. Metoda traditională japoneză pregătește ceaiul verde prin expunerea frunzelor la abur.

2. Metoda chinezească face ceaiul prin gătire uscată în tigaie. Pentru a împiedica procesul de oxidare, ceaiul este procesat în cel mult două zile după culegere și astfel planta capătă acea culoare verde-pal. Aerul fierbinte la care sunt expuse frunzele plantei face ca procesul de fermentare să nu aibă loc.

Ceaiul negru este creat prin oxidarea completă a frunzelor înainte de a fi uscate. Când procesul de oxidare este complet, frunzele se încălzesc și sunt sortate în funcție de calitate. Culoarea neagră a frunzelor este dată de această oxidare completă pe care o suferă planta.

Studiile spun despre ceaiul verde că este mai benefic organismului decât ceaiul negru, având un conținut mai scăzut de cofeină. De asemenea, ceaiul verde ajută la scăderea cariilor cu aproximativ 50%, previne apariția cancerului de piele dacă este consumat zilnic și combate constipația. Beneficiile ceaiului verde nu se opresc aici, el fiind recomandat și în menținerea siluetei, tratarea afecțiunilor prostatei, înviorarea celor care suferă de somnolență și oboseală.

Ceaiul negru conține mai multă cofeină decât ceaiul verde, dar mai puțină decât o cafea obișnuită. Ceaiul negru se recomandă celor cu probleme cardiovasculare, care au o tensiune mică, hipotensivi pentru că este un bun stimulator cardiac. Ceaiul negru ajută la problemele diuretice și cele digestive.

Avantajul cel mai mare ale acestor ceaiuri este aportul crescut de vitamine și acid folic, motiv pentru care puteți oricând să înlocuiți cafeaua cu un ceai verde sau negru.

Ceaiurile nu se recomandă celor cu hipertensiune datorită aportului de cofeină. Dacă aveți probleme cu calciul din organism, evitați să beți ceai negru.

Tu consumi ceai?

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment