Ce ți se poate întâmpla dacă stai prea mult pe scaun!

Pentru că trăim în era tehnologiei, majoritatea avem job-uri care implică statul pe scaun cel puțin 8 ore pe zi. V-ați întrebat vreodată ce implică asta pentru sănătatea noastră?

Specialiștii au ajuns la concluzia că persoanele care petrec multe ore în fața calculatorului pe un scaun, mor mai devreme spre deosebire de persoanele care nu stau atât de mult jos. În aceeași măsură și persoanele care fac sport regulat sunt în pericol. Iată cum te poți proteja dacă ai un job care implică sedentarismul:

1. Sedentarismul crește riscul apariției bolilor cardiovasculare, diabet, cancer și chiar boli psihice, precum depresia. Se spune despre boala statului jos că este precum fumatul: rămâne nociv, chiar dacă faci sport și ai o dietă echilibrată. Ce poți face în acest caz? Nu te rezuma doar la cele 60 minute pe zi în care ar trebui să faci sport, asta dacă faci parte din acel procent scăzut de persoane care merg la sală. Cercetătorii au ajuns la concluzia că o oră de alergare este obligatorie la fiecare 8 ore petrecute pe scaun.

2. Stai departe de scaun: organismul uman nu este proiectat pentru a sta pentru o perioadă lungă de timp. Specialiștii recomandă să te ridici de pe scaun cel puțin o dată pe oră și să faci mișcare cel puțin 5 minute (poți coborî câteva scări sau să faci o plimbare scurtă, timp în care este obligatoriu să-ți odihnești și ochii dacă lucrezi în fața unui calculator). Inactivitatea corpului pe o perioadă lungă de timp duce la o reducere a metabolismului. Studiile arată că o persoană care își petrece mai mult de 6 ore pe zi pe scaun are un risc cu 18% mai mare să dezvolte o afecțiune cardiacă și cu 7% mai mult să dezvolte diabet zaharat. Ba mai mult decât atât, un studiu pe un eșantion de aproximativ 30.000 de persoane care lucrează 8-9 ore pe zi în fața calculatorului sau stând pe scaun, dezvoltă depresie mai repede decât o persoană obișnuită.

ce-se-intampla-daca-stai-pe-scaun3. Poziția pe scaun: există multe persoane care nu știu care este poziția corectă la birou, motiv pentru care majoritatea se confruntă cu dureri de spate și picioare, care pot duce la afecțiuni grave, precum scolioză și circulația sângelui deficitară. Poziția corectă pe scaun implică unghiuri de 90 grade. Umerii se țin întotdeauna drepți, pieptul în față și picioarele perpendiculare cu podeaua, astfel încât în zona genunchilor să se formeze un unghi de 90 grade. Alege scaune special concepute pentru statul îndelungat la birou,

4. Sportul: este dovedit științific că activitatea te protejează de multe boli: de la cele cardiovasculare până la cancer. Ba mai mult decât atât, o persoană care face sport regulat are sistemul imunitar mai bun decât o persoană sedentară, ceea ce te protejează de infecții și apariția altor boli.

De ce să te ridici regulat de pe scaun:

1. Atunci când stai pe scaun mai mult de o oră, fluxul de sânge către creier este redus semnificativ, ceea ce se poate traduce prin scăderea capacității de atenție și memorare, lipsa de creativitate.

2. Sedentarismul, respectiv statul pe scaun favorizează apariția cancerului de colon, pulmonar, cancerul de prostată sau mamar.

3. Scade forța mușchilor fesieri: statul pe scaun menține mușchii fesieri alungiți, ceea ce înseamnă că le slăbește forța, iar tu nu vei mai avea aceeași rezistență la activitățile fizice pe care trebuie să le faci în fiecare zi.

4. Coloana vertebrală devine mai puțin rezistentă după numai 20 minute de stat pe scaun. Pentru fiecare 20 minute de stat pe scaun, coloana ta are nevoie de 30 minute pentru a-și recăpăta rezistența structurilor moi care îți susțin coloana.

TIPS: Dacă ai un astfel de job, amintește-ți la fiecare 40-50 minute de stat pe scaun să te ridici și să te plimbi 10 minute, ba mai mult decât atât, 60 minute pe zi de sport ar trebui să devină ca spălatul pe mâini: OBLIGATORIU.

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment