Ce se întâmplă dacă vei consuma mai multă sare decât trebuie?

sare

Îți place mâncarea sărată? Sunt sigură că da. Sarea este un ingredient minune care dă gust oricărui fel de mâncare, însă trebuie consumată cu limite. Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă dacă vei consuma mai multă sare decât trebuie?

Când vine vorba de mâncare, suntem subiectivi. Fiecare preferă un anumit fel, o anumită cantitate. Când vine vorba de sare și piper, din nou, fiecare va pune cât vrea și cât îi permite sănătatea. Pentru că sarea trebuie consumată cu limită.

Cât de multă sare poate consuma un om?

Suntem diferiți și percepem gusturile la fel de diferit. Dacă pentru cineva o porție de mâncare este suficient de sărată, pentru cealaltă persoană s-ar putea să fie prea sărată.

După efectuarea multor cercetări, specialiștii au ajuns la concluzia că sarea, în cantități mari, are efecte negative asupra corpului nostru. Aceasta crește riscul de hipertensiune arterială, boli ale ficatului sau ale rinichilor.

Asta înseamnă că sarea trebuie să fie din ce în ce mai puțină în mesele noastre. Te-ai putea abține de la gust dacă în joc este sănătatea ta?

Specialiștii spun că, zilnic, putem consuma nu mai mult de 5g de sare. Lucru pe care noi nu îl facem. Cantitatea consumată de om este mult mai mare pentru că inconștient consumăm sare din alimentele pe care le cumpărăm. Tot ce achiziționăm din magazine, pâine, produse de patiserie, mezeluri și multe altele, conțin sare.

Ce se întâmplă dacă mănânci mai multă sare decât este nevoie?

Organismul nostru este foarte inteligent și știe să lupte cu tot ce este rău, însă are nevoie și de ajutor. Ajutor pe care noi trebuie să-l oferim prin tot ce mâncăm și introducem în corpul nostru.

Mecanismul său de apărare funcționează, dar are la bază obiceiurile pe care le avem, sănătoase sau nesănătoase. De aceea e necesar să avem grijă ce și cât consumăm.

Sarea în cantități mari nu este problema, ci orice conumăm în mod excesiv ne cauzează probleme. Sarea crește riscul de hipertensiune, pietre la rinichi și îmbolnăvirea anumitor organe, dar și grăsimea consumată excesiv va face la fel.

Moderația este ceea ce trebuie să stea la baza alimentației noastre, mai ales în zilele în care trăim când nu mai știm ce conțin legumele, fructele și produsele procesate. De la pesticide, e-uri și conținut imens de zahăr sau sare, toate vor crea probleme de sănătate.

Prin urmare, nu trebuie să începi să-ți măsori cantitatea de sare adăugată în porția de mâncare ci doar să fii conștient că sănătatea ta depinde doar de tine. De alegerile tale și de tot ceea ce faci. Sănătatea ta îți stă în mâini și în farfurie, dar tu singur alegi ce pui în farfuria respectivă. Alege conștient.

Ce putem face pentru a consuma mai puțină sare?

Trebuie să înțelegi că nu este vorba doar de sarea pe care o adăugăm conștient în mâncare. Este necesar să ne educăm și să învățăm ca înainte de a achiziționa un aliment să-i citim eticheta și astfel să aflăm ce cantitate de zahăr, sare și alte ingrediente conține. Ele sunt trecute pe etichetă, dar puțin sunt aceia care chiar se interesează și le citesc.

Leave Your Comment