Ce se întâmplă dacă sari peste micul dejun?

mic dejun

Indiferent cu cine ai sta de vorbă îți va spune cât de important este să mănânci micul dejun, că nu este deloc sănătos să sari peste el, că acesta trebuie să conțină alimente sănătoase, fructe, legume, carbohidrați, de toate.

Medicii și nutriționiștii îți vor spune că masa de dimineață te ajută chiar și să slăbești, dar cel mai important este că te ajută să menții un stil de viață echilibrat. Un mic dejun bogat te pregătește și îți oferă energia necesară pentru întreaga zi.

Fie că alegi iaurt cu fructe, ouă ochiuri sau omletă, clătite sau cornuri cu ciocolată, micul dejun trebuie să existe și să te hrănească suficient pentru următoarele patru sau șase ore. Însă, realitatea nu stă chiar așa. Se pare că peste 25% din oameni sar peste micul dejun. Fie că nu au timp dimineața să-și pregătească masa, fie că nu pot mânca imediat cum s-au trezit. Indiferent de motiv, se pare că nu-i poți convinge pe aceștia să servească micul dejun.

Mânânci micul dejun, ești sănătos.

Studiile au arătat că cei care obișnuiesc să mănânce micul dejun au o viață mai sănătoasă decât cei care sar peste micul dejun. Aceștia nu sunt predispuși obezității, nu consumă alcool sau țigări și dorm cele opt ore recomandate. Pe când cei care sar peste micul dejun, și își încep ziua cu o țigară și o cafea, sunt predispuși bolilor de inimă, diabetului și multor altor afecțiuni.

Mitul metabolismului

Se spune că dacă mănânci micul dejun în fiecare dimineață, unul sănătos, metabolismul tinde să funcționeze mai bine. Însă asta nu este deloc adevărat. Micul dejun și metabolismul nu au legătură. Dacă te-ai născut cu un metabolism lent, așa îl vei avea indiferent dacă mănânci micul dejun sau nu. Însă ce poți face, pentru a nu te îngrășa este să alegi alimentele ușoare, nutritive în detrimentul celor de patiserie.

Mănânci dimineață și slăbești

Slăbitul și micul dejun au legătură doar dacă la micul dejun alegi să consumi alimente slab caloric, cum ar fi iaurtul grecesc, fructele, cerealele sau ouă fierte și desigur, dacă pe parcursul zilei, alegi același tip de alimente. Deci, nu micul dejun te ajută să slăbești, ci alegerile pe care le faci în materie de alimente pe care urmează să le consumi.

Micul dejun este opțional

Trebuie să înțelegi că micul dejun nu este o masă obligatorie, de fapt, nicio masă nu este obligatorie. Trebuie să mănânci atunci când îți este foame și atât cât simți că ai nevoie, nici mai mult, nici mai puțin. Mănânci micul dejun doar dacă ești o persoană matinală, îți este ușor să-ți prepari micul dejun și chiar îți este foame dimineața.

Masa de dimineață este un subiect foarte discutat, la modă, tocmai de aceea s-au creat foarte multe povești în jurul acestui subiect. Însă, tot ce trebuie să știi este că micul dejun este important doar dacă simți asta și că diferă de la o persoană la alta, așa cum diferă orice alegere o facem în această viață. Dacă alegi să servești această masă, măcar alege să mănânci ceva ce îți face plăcere, ce te pune pe picioare și te pregătește pentru ziua ce urmează.

Leave Your Comment