Ce nu trebuie să-ți lipsească din birou, dacă vrei să fii profesionist

birou

Se spune că trăim vremuri moderne și e minunat, însă, vezi tu, în vremurile moderne, imaginea contează. Din păcate sau din fericire, nici nu e important.

Anul trecut am avut o întâlnire cu un client într-o cafenea. Vremuri moderne, cum spuneam. Nici biroul nu mai e ce a fost. La întâlnirile astea nu-mi lipsește niciodată Mac-ul pe care l-am cumpărat pentru greutatea lui și nimic altceva. La vremea respectivă aveam un telefon Android, ori primele cuvinte ale clientului au fost “Ai Mac, dar n-ai iPhone”? Pardon? Mai ții minte moda aia cu treningul? Când dacă n-aveai Nike din cap până în picioare, nu erai în pas cu moda? Așa m-am simțit eu. A fost primul moment când am realizat că imaginea contează și în afaceri. Ce dacă ești bun?

Superficial sau nu, că ne place sau nu, există câteva lucruri pe care trebuie să le ai, dacă vrei să fii profesionist. Iată care cred eu că sunt acestea:

1. Device-uri

Spuneam mai sus despre întâlnirile în cafenele și nu la birou. E un trend și nu pentru că e cool, cât pentru că e practic. Nu vrei să-ți irosești toată ziua în trafic de la un birou la altul, așa că poți găsi o locație accesibilă pentru toți și să-ți stabilești întâlnirile acolo. E util mai ales când ai cel puțin 2 întâlniri la intervale de timp scurte.
Este de înțeles că într-o cafenea îți poate lipsi un flipchart sau un monitor, însă pentru asta există device-urile. Și dacă nu vrei să investești într-un laptop de mici dimensiuni, ai la îndemână tabletele și telefoanele, care oricum au devenit din ce în ce mai performante. Ți-e greu să tastezi pe o tabletă? Există mini tastaturi wireless pe care le poți folosi cu succes, iar lista de device-uri ar putea continua.
Ce trebuie să reții de aici? Fii pregătit! Chiar dacă întâlnirea nu are loc în biroul tău, asta nu înseamnă că nu trebuie să ai la îndemână câteva elemente care să transforme întâlnirea într-un contract favorabil.

2. Pune ceva interesant pe birou

Revenim la clasicele întâlniri de la birou. E importantă persoana care îți intră în birou? Este important ca persoana aceea să fie impresionată după ce părăsește biroul? E important ca persoana respectivă să te țină minte? Minunat. Cum faci asta?
Poți adopta un animal de companie, de exemplu. În afară se poartă treaba asta, deși mie nu mi se pare cea mai bună idee. Ce faci dacă vine un client important și e alergic la părul de animale? Te va ține minte cu siguranță, însă nu într-un mod pozitiv.
Ce-ți propun eu, însă, sunt jocurile metalice de logică. Cumpără diverse forme și lasă întotdeauna unul pe birou. Ai grijă întotdeauna ca biroul tău să fie ordonat și păstrează numai câteva lucruri importante, astfel încât persoana din fața ta să observe cu ușurință ce ai pe birou. S-ar putea să observe, să pună întrebări, să-i stârnești curiozitatea. S-ar putea să te țină minte, ori asta îți dorești, nu?

3. Lucruri primite de la angajați

Dacă ai propria ta echipă, atunci ar fi bine să arăți că aceasta este una unită. Nimeni nu-și dorește să lucreze cu o echipă de oameni care nu este consolidată. Poate ai fotografii cu întreaga echipă sau poate diplome, nici nu contează, însă e bine să le ai la vedere în birou. Numai așa vei da de înțeles că ai tot ce trebuie pentru un contract reușit.

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment