Ce beneficii are ţelina

Dacă până acum ţelina nu făcea parte din alimentaţia ta zilnică, ar trebui să te mai gândeşti la ceea ce pierzi! Ţelina are un conţinut de până la 95% apă, fapt pentru care poate fi inclusă în meniul tău zilnic, fără să-ţi pui în pericol silueta. În afară de asta, ţelina are un conţinut bogat de fibre, fiind alimentul ideal persoanelor care vor să slăbească.

Nutriţioniştii susţin că ţelina este un carbohidrat bun, deoarece nu conţine zahăr alb, fiind numit super-aliment.
Iată ce beneficii are ţelina:

1. Reduce presiunea arterială:
Frunzele ţelinei conţin nişte substanţe cu efecte relaxante asupra musculaturii arterelor, reglând presiunea arterială şi nivelul hormonilor din organism.

2. Scade nivelul colesterolului rău:
Ţelina poate reduce nivelul colesterolului negativ cu până la 20%, de aceea este indicat ca persoanele care au probleme cu colesterolul să introducă în meniul lor zilnic ţelina.

3. Pierzi în greutate mai uşor:
Datorită conţinutului caloric negativ, ţelina are nevoie de mai multe calorii pentru a fi digerată de organismul uman. Cu alte cuvinte, dacă incluzi ţelina în dietă, pierzi mai multe calorii decât consumi.

4. Calmează sistemul nervos:
Ţelina conţine nişte substanţe care acţionează asupra sistemului nervos, ceea ce te ajută să scapi de câteva kilograme nedorite.

Telina5. Întăreşte imunitatea:
Datorită antioxidanţilor puternici, precum luteina, betacarotenul şi zeaxantina, ţelina te protejează de boli şi afecţiuni ale inimii.

6. Tratează constipaţia:
Când suferi de constipaţie şi balonare, consumă dimineaţa, pe stomacul gol, jumătate de litru de suc de ţelină, în câteva reprize. De fiecare dată când te confrunţi cu sensaţia de constipaţie, încearcă să consumi alimente bogate în fibre, precum ţelina.

Sursă foto: trieuchungbenh.com

7. Vindecă impotenţa şi frigiditatea femeilor:
50-100 ml de vin obţinut din frunze şi seminţe de ţelină consumat dimineaţa pe stomacul gol sau cu 10-15 minute înainte de a avea relaţii intime, face minuni. Pentru rezultate pe termen lung, se recomandă consumul zilnic de frunze de ţelină sub formă de salate sau suc obţinut din rădăcina de ţelină (150 ml pe zi).

Contraindicaţii:

Consumul de ţelină nu este recomandat femeilor însărcinate sau care alăptează, persoanelor care suferă de afecţiuni renale sau persoanelor alergice la plante ca morcov sau păpădie.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment