Ce beneficii are păstârnacul pentru sănătate?

pastarnac

Păstârnacul se cultivă în lume, de mulți ani, sute, poate mii de ani. Este o rădăcinoasă, pe care, noi, românii o utilizăm des în supe și ciorbe acre. Însă, de câțiva ani, acesta a început să apară în farfuriile noastre și sub alte forme, de exemplu, sub formă de piure. Totuși, ce beneficii are păstârnacul pentru sănătate?

Dacă tot consumăm păstârnac, trebuie să aflăm și beneficiile pe care le aduce corpului nostru

Toate legumele, atât rădăcinoase, cât și celelalte, sunt foarte sănătoase și bune de consumat în cadrul meselor zilnice. Unele sunt mai bogate în nutrienți, decât altele, totuși ele reușesc să se completeze și împreună să ne ofere sursa de vitamine de care corpul nostru are nevoie.

Zilnic consumăm energie, ardem calorii în timpul activităților noastre, pentru ca asta să se poată întâmpla într-un mod decent, trebuie să ne hrănim corespunzător, introducând în dieta noastră legume precum păstârnacul. Chiar dacă noi nu îl consumăm ca atare, îl putem introduce în sucuri sau smoothie-uri, astfel vom lua de la el tot ce ne trebuie și ce ne oferă.

Păstârnacul, o sursă bună de antioxidanți

Pe lângă alte plante rădăcinoase pe care le consumăm, păstârnacul, are cea mai mare masă de antioxidanți. Consumându-l regulat, poți preveni sau trata bolile cronice, inflamațiile, diabetul și alte boli pe care nu ni le dorim.

În afară de antioxidanți, păstânacul ajută organismul să absoarbă mult mai rapid vitamina C.

Îmbunătățește sistemul imunitar

Ce ai zice dacă un shot de suc de păstârnac, băut în fiecare dimineață, îți întărește sistemul imunitar și astfel te poți feri ușor de anumite probleme de sănătate, chiar și de o simplă gripă sau răceală? O rădăcină de păstârnac conține 25 % din necesarul de vitamina C de care un adult are nevoie, așa că nu evita să-l consumi.

Păstârnacul are toți nutrienții necesari

O rădăcină de păstârnac reprezintă o sursă importantă de fibre, antioxidanți, minerale și vitamine. Toate necesare nouă pentru a ne putea desfășura activitățile zilnice. Renunță la suplimentele din cutie și încearcă să consumi, zilnic, câte o rădăcină de păstârnac.

O rădăcină conține, 100 calorii, 24grame carbohidrați, 6,5 grame de fibre, 1,5 grame de proteină, 0,5 grame de grăsimi, vitamina C, vitamina K, acid folic, Vitamina E, Magneziu, Fosfor, Zinc și vitamina B.

Din lista de mai sus, lipsește calciul și fierul, așa că este important să le poți lua din alte alimente pe care le consume zilnic.

Fibre solubile și insolubile

Păstârnacul este o sursă importantă de fibre, atât solubile cât și insolubile. Fibrele călătoresc prin tractul intestinal, ajutând ca totul să funcționeze în limite normale, conducând la o digestie bună.

Tototdată, fibrele ajută sistemul imunitar, dar și circulația sângelui.

Delicios și ușor de introdus în mesele zilnice

Norocul nostru este că această rădăcinoasă, la fel ca morcovul, este foarte gustoasă și deși noi o folosim numai în super și piureuri, aceasta se potrivește și în alte feluri de mâncare, cum ar fi salatele sau tocănițele, fripturi și chiar ceaiuri. Indiferent de cum alegi să-l consume, fă-o!

Leave Your Comment