Cât de sănătos este porumbul?

Pentru o legumă, porumbul nu este atât de popular. Unele persoane îl evită pentru că are carbohidrați. Altele pentru că este modificat genetic. Însă cât de sănătos este? Își are sau nu locul în dieta ta, mai ales acum, când este sezonul său?

Ar trebui să incluzi porumbul în dieta ta?

Experții în sănătate sunt convinși că porumbul are loc într-o dietă sănătoasă. Acesta poate fi mâncat întreg sau sub formă de popcorn, mămăligă și făină de porumb. Cea mai populară varietate este porumbul dulce, adică cel galben. Dar există și alte soiuri, inclusiv roșu, portocaliu, albastru și violet.

Multe persoane sunt de părere că porumbul are un conținut bogat de zahăr, mai ales având în vedere gustul său dulce. Prin urmare, îl consideră nesănătos. Însă această corelație nu este corectă. Deși are un conținut ridicat de zahăr, acesta nu influențează nivelul de zahăr din sânge cum ar crede unii oameni. Este un aliment cu un indice glicemic mic sau mediu și poate fi parte a unei alimentații sănătoase atunci când este consumat cu măsură. În general, un știulete mediu de porumb conține 6 grame de zahăr.

Beneficiile aduse sănătății de porumb

Pe lângă faptul că nu ridică nivelul de zahăr din sânge, porumbul are un conținut ridicat de nutrienți. În aproximativ o jumătate de cană de porumb găsești patru grame de proteine, două grame de grăsimi nesaturate și 2,4 grame de fibre. Numerele acestea pot părea mici, dar sunt importante, mai ales dacă incluzi această legumă în alte preparate bogate în nutrienți, cum ar fi salatele.

În plus, vei găsi și mangan, fosfor, magneziu, folați, potasiu și unele vitamine B în știuleții de porumb. Cea mai mare cantitate este cea de potasiu, având în vedere că un știulete mediu conține 90 de miligrame. Luând în calcul conținutul de potasiu și carbohidrați, această legumă este o gustare perfectă atunci când încerci să îți revii după un antrenament intensiv.

Vorbind despre carbohidrați, este motivul pentru care mulți oameni evită porumbul, însă nu este nevoie. În medie, un știulete conține 19 grame de carbohidrați, care oferă energie și chiar o stare mai bună.

Care este adevărul despre porumbul modificat genetic?

Această teamă este una nefondată. Există organisme modificate genetic în sistemul nostru alimentar de peste 20 de ani, acestea nefiind asociate cu probleme de sănătate. Dar această părere divide lumea, având în vedere că unele cercetări științifice susțin siguranța produselor modificate genetic, iar altele susțin că este prea devreme pentru a cunoaște eventualele efecte pe termen lung.

În ciuda zvonurilor despre porumb, această legumă poate juca un rol important într-o dietă sănătoasă. Dacă te îngrijorează faptul că poate fi modificat genetic, încearcă să cauți variantele ecologice.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment