Cât de sănătoasă este o shaorma?

Shaorma pe care o cunosc românii este diferită față de ceea ce se consumă la arabi, de unde se spune că își are rădăcinile. Singurele ingrediente specifice fiind lipia și carnea pregătită prin rotire, în rest totul diferă, de la sosurile care se folosesc la noi până la vegetale.

În mod normal, conform rețetei originale, shaorma se asezonează cu vinete, tabbouleh, ananas și fattoush, cât despre sos, libanezii folosesc un sos pe bază de năut, iar grecii binecunoscutul sos tzatziki.

O altă diferență majoră este carnea pe care turcii o folosesc: se lasă la marinat într-un amestec special format din suc de lămâie, oțet, ceapă, ulei de măsline, muștar, scorțișoară și pătrunjel, ceea ce în România nu este un proces cunoscut sau folosit.

Când se transformă o shaorma într-o bombă alimentară?

Faptul că se adaugă cartofi prăjiți și sosuri fără limită, fac din acest preparat un adevărat dușman pentru siluetă și sănătate. Gândiți-vă numai de câte ori se poate folosi uleul pentru cartofi sau ce ingrediente nocive conțin sosurile: de la grăsimi, E-uri sau zahăr. Astfel, o shaorma cu toate ingredientele pe care le cer românii are nu mai puțin de 1200 calorii, dintre care în jur de 500-600 le conțin aceste ingrediente nesănătoase. Puteți opta pentru o shaorma simplă, într-o variantă mai sănătoasă, mai ales că majoritatea restaurantelor de acest tip vă oferă posibilitatea să vă faceți o shaorma după bunul plac.

Cat-de-sanatoasa-este-shaormaSpecialiștii susțin că puteți consuma shaorma fără mustrări de conștiință, numai dacă aveți grijă la felul în care arată carnea, normele de igienă să fie conform standardelor și să evitați sosurile periculoase în favoarea unui sos simplu din iaurt, precum tzatziki și legume mai multe.

Shaorma este o vedetă în arta culinară din România, vânzându-se în fiecare zi aproximativ un milion de shaorme, însă în aceeași măsură este o mâncare controversată din cauza felului în care a ajuns să fie gătită în țara noastră.

Lipia nu conține foarte multe calorii, iar dacă optezi pentru carne de pui sau vită, shaorma poate fi o alegere chiar sănătoasă, cu singura condiție de a evita sosurile și cartofii prăjiți. Nutriționiștii încurajează consumul de ardei iute, pătrunjel proaspăt, varză, busuioc (care ajută la arderea grăsimilor), castraveți, roșii sau chiar ceapă.

Autoritățile trag un semnal de alarmă și în ceea ce privește normele de igienă, nu o dată găsindu-se bacterii E. Coli pe carnea folosită sau chiar pe legume. Încearcă să fii atent la ce se întâmplă în restaurant și dacă poți, optează pentru o shaorma făcută în casă.

Tu ești consumator de shaorma?

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment