Când ar trebui să iei suplimente de magneziu și de ce

magneziu

Dacă nu cunoști importanța magneziului pentru organismul tău, e timpul să afli că ai nevoie de magneziu pentru a funcționa și a trăi.

Acesta este vital nouă, oamenilor. Corpul tău nu produce magneziu, așa cum produce altele esențiale, tocmai de aceea trebuie să iei magneziu din alimentație si să te gândești serios la suplimente de magneziu, asta doar în cazuri extreme când te lovești de o deficiență mare.

Doza potrivită se încadrează undeva între 400 și 420 mg pe zi, pentru femei și între 320 și 360mg pentru bărbați, în funcție de vârstă și de necesitate. După cum spuneam, în cazul unei deficiențe de magneziu pe care o descoperi în urma unui buletin de analize, trebuie luat mai mult decât în mod normal.

Ce este magneziul?

Magneziul a fost descoperit în Grecia, într-o regiune pe nume Magnesia, de unde și-a luat și denumirea. Acesta a fost recunoscut element chimic abia în anul 1755 datorită chimistului Joseph Black.

Magneziul este al optulea cel mai răspândit element din lume și se regăsește în sol, apă, plante, animale și în organismul uman.

Este al patrulea mineral important al organismului uman fiind necesar pentru buna funcționare a reacțiilor biochimice în organism, prin urmare acesta nu poate funcționa fără necesarul de magneziu. Din acest motiv, în cazul în care te confrunți cu o deficiență, corpul începe să te anunțe prin diferite simptome.

Beneficiile magneziului pentru sănătate

Îmbunătățește respirația. Dacă se întâmplă să suferi de anumite probleme respiratorii precum astm sau alte afecțiuni respiratorii, încearcă să adaugi mai mult magneziu fie prin suplimente, fie prin consumul de alimente ce conțin acest mineral important.

Tratează migrenele. Specialiștii spun că au dovedit științific că o carență de magneziu duce la apariția migrenelor insuportabile, astfel că dacă te confrunți cu astfel de probleme, încearcă să crești doza zilnică, desigur, întâi va trebui să mergi la medic și să-ți faci analizele care vor depista carența.

Reduce creșterea zahărului în sânge. Se pare că magneziu are un rol important în metabolizarea glucozei, astfel contribuind la menținerea unui nivel potrivit al zahărului din sânge. Medicii susțin că diabetul de gradul doi are o strânsă legătură cu deficiența de magneziu din organism. Tot prin metabolizarea glucozei, magneziul reușește să transforme zahărul în energie. De accea atunci când te simți obosit și fără vlagă, încearcă să afli dacă ai nevoie de suplimente.

Ajută digestia. O doză necesară de magneziu va ajuta tranzitul intestinal astfel că poți evita problemele digestive. Acesta ajută mușchii aparatului digestiv și astfel ajută digestia să aibă loc în mod natural și sănătos.

Necesar pentru oase. Magneziul este implicat direct în formarea corectă a oaselor și totodată previne apariția unor afecțiuni precum osteoporoza. Tot acesta îmbunătățește absorbția corectă a calciului și a vitaminei D.

Previne și tratează oboseala cronică. Dacă te simți obosit fără niciun motiv, apatic și fără chef de viață, dacă ai parte de un mod de viață stresant, e cazul să începi un tratament cu magneziu. Se pare că acesta menține un nivel de energie optim și ajută în cazul oboselii cronice de care unii oameni suferă.

Leave Your Comment