Beneficiile și contraindicațiile consumului de pește

peste

Sunt sigură că mănânci pește, dar știi care sunt beneficiile și contraindicațiile consumului de pește? Indiferent de ce pește vorbim sau de cum este gătit.

După cum bine ți-ai dat seama, nu îți voi vorbi despre rețete cu pește, ci despre cum putem folosi peștele în beneficiul nostru și de ce anume trebuie să ne ferim pentru a nu ne afecta.

Peștele este delicios și este preferatul oamenilor atunci când vine vorba de un fel de mâncare ușor, dar și gustos, cu puține calorii, dar bogat în nutrienți. Românii îl gătesc în ciorbe, pe grătar, prăjit, la cuptor sau în salate. Indiferent cum preferi, acesta este o alegere bună.

Consumând pește te poți bucura de magneziu, calciu, fier, omega 3, proteine, potasiu, fosfor, vitamina A, complex vitamina B, vitamina D. Toate fiind benefice organismului uman.

Peștele oferă energie

Corpul nostru are nevoie de o cantitate mare de proteină pentru a avea energia necesară. Dacă te afli la dietă, peștele este un fel de mâncare ce oferă acest combustibil pentru ca omul să aibă energia necesară.

Somonul este cel care oferă cea mai mare cantitate de proteină, însă, trebuie să ai mare grijă ce cantitate de somon alegi să consumi pentru că în aceeași măsură ți se poate face și rău, din cauza grăsimii pe care acest tip de pește o conține.

Benefic în problemele respiratorii

Având în vedere că trăim într-un mediu poluant, problemele respiratorii nu întârzie să apară, astfel că trebuie să avem mare grijă ce alimente alegem să mâncăm. Pentru a preveni aceste probleme trebuie să consumăm alimente bogate în magneziu și vitamina B. Medicii nutriționiști recomandă să includem în mesele noastre somonul sau tonul.

Întinerește aspectul pielii

Un stil de viață sănătos rezultă o piele sănătoasă și un ten frumos și curat. Dacă alegi să consumi pește zilnic, acesta poate deveni secretul tău de frumusețe. Datorită conținutului mare de omega 3, acizi grași, pielea este hrănită corespunzător, prevenind îmbătrânirea.

Se pare că omega 3 este utilizat și de către cei care au psoriazis, spunând că au văzut îmbunătățiri.

Delicios pentru oase puternice

Comoară cu vitamina D, peștele este bun prieten cu oasele noastre, pentru că astfel poți diminua simptomele bolilor de oase, precum osteoporoza, fracturi sau alte probleme. Pe lângă pește alege și alte alimente bogate în calciu, vitamina D, fier și magneziu.

Păr strălucitor și bogat

Pentru că peștele este atât de bogat în nutrienți, va oferi părului tău strălucirea la care tu ai visat. Vei observa o schimbări de bine după ce ai început să introduce în dieta ta, peștele, acest aliment hrănitor și gustos.

Previne stresul și anxietatea

Macroul, se pare că este tipul de pește care oferă nutrienții necesari în cantități potrivite pentru a preveni boli precum Alzheimer, depresie sau anxietate. Pe lângă asta, consumul de pește de minim două ori pe săptămână, ajută mintea să prelucreze informațiile mai rapid și mai bine.

Tratează deficiența de fier

Cu pește, desigur. Dacă ai un nivel scăzut de fier în organism, include peștele în alimentația ta. Încearcă să aduci un plus consumând alimente de conțin fier.

Cu toate astea, ca orice aliment, și peștele prezintă câteva contraindicații de care trebuie să ții cont. Încearcă să nu consumi foarte mult somon, pentru că este printre cel mai gras pește.

Nu prăji peștele, ci alege să-l consumi fie fiert, în supe, fie fript, la grătar cu salate.

Ai mare grijă ce combinații faci cu peștele. Anumite alegeri pot transforma peștele într-un fel de mâncare toxic.

Leave Your Comment