Beneficiile pe care le aduce pepenele galben sănătății

Atunci când îți faci o salată de fructe, nu te gândești să incluzi și câteva felii de pepene galben. Te concentrezi pe alte fructe și pe proprietățile lor. Însă pepenele galben nu ar trebui să lipsească din dieta ta. Motivele? Le afli mai jos.

De ce ar trebui să incluzi pepenele galben în dieta ta?

Pepenele galben vine cu multe beneficii pentru sănătatea ta, pe lângă faptul că este delicios. Are un conținut bogat de beta-caroten, un antioxidant care se transformă în vitamina A în organism, precum și de vitamina C. În plus, fitonutrienții ajută la combaterea inflamației și a stresului oxidativ. Ce înseamnă toate aceste lucruri pentru persoanele care decid să includă pepenele galben în dieta lor? Mai jos, regăsești câteva dintre beneficiile majore pentru sănătate și nutriție ale acestui fruct.

1. Antioxidanții săi luptă împotriva inflamației

În fiecare porție de pepene galben există beta-caroten, criptoxantină, luteină și zeaxantină. Antioxidanții sunt cunoscuți pentru proprietățile lor antiinflamatorii. În plus, aceștia îndepărtează radicalii liberi care cauzează apariția cancerului. Beta-carotenul și zeaxantina joacă un rol important în sănătatea oculară.

2. Vitamina C din compoziția sa stimulează sistemul imunitar

Portocalele și fructul de mango conțin o cantitate ridicată de vitamina C. Dar și o cană de pepene galben are 59 de miligrame de vitamina C, adică aproximativ 79% din valoarea zilnică recomandată. Puțin mai mult decât ai obține de la o portocală mică. Vitamina C joacă un rol esențial în procesul de vindecare a corpului, protecția împotriva deteriorării cauzate de radicalii liberi și absorbția fierului. Vitamina C poate întări sistemul imunitar, reducând timpul de vindecare atunci când răcești.

3. Potasiul te ajută să îți revii după un antrenament

Dacă nu îți plac bananele, atunci ar trebui să știi că o cană cu pepene galben are 427 de miligrame de potasiu, ceea ce reprezintă aproximativ 11% din valoarea zilnică recomandată. Electrolitul acesta ajută la menținerea echilibrului delicat al fluidelor intercelulare necesare pentru contracțiile musculare și pentru bătăile inimii, fiind deosebit de important atunci când ești activ fizic. Data viitoare când termini un antrenament intens, ia în considerare consumul unei felii de pepene galben pentru a grăbi procesul de recuperare.

4. Te hidratează

Conținutul ridicat de apă al pepenelui galben te ajută să te hidratezi, lucru care normalizează temperatura corpului, lubrifiază articulațiile și protejează măduva spinării. Aproximativ 90% din acest fruct este apă. În plus, experții sunt de părere că o hidratare adecvată este importantă pentru o digestie sănătoasă și pentru tensiunea arterială.

Poți include pepenele galben într-o salată de fructe, alături de o varietare de alte fructe. Poți să-l adaugi chiar și în limonade și smoothie-uri.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment