Beneficiile fructelor roșii

Beneficiile fructelor roșii sunt datorită conținutului bogat de licopen și antioxidanți. De asemenea, fructele roșii au un conținut destul de mare în vitamina A, indispensabilă vederii.

Iată care sunt beneficiile fructelor roșii:

1. Mere roșii: sunt ideale în diete și nu numai pentru că nu au colesterol sau grăsimi. Conțin fitonutrienți, fibre solubile și un antioxidant numit quercetină. De asemenea, merele roșii sunt bogate în vitamina A și C, potasiu, calciu, acid folic, fier, fosfor. Reglează nivelul de zahăr din organism, îmbunătățesc rezistența la efort fizic, previn bolile de inimă și ajută la refacerea florei intestinale.

2. Cireșe: sunt bogate în betacaroten vitamina C, K și vitamine din complexul B, minerale precum clor, sodiu, potasiu, magneziu, antioxidanți și substanțe active. Consumul de cireșe previne cancerul, scade durerea musculară și scheletică, elimină pietrele la rinichi, albesc dinții și au rol de analgezic și antiinflamator în organism.

3. Rodii: sunt bogate în vitaminele A, C și E, antioxidanți și acid folic. Rodiile sunt ideale atunci când suferiți de afecțiuni ale inimii, cancer, artrită, hemoroizi și Alzheimer. De asemenea, consumul de rodii ajută la tratamentul diareei și scăderea febrei.

beneficiile-fructelor-rosii4. Zmeura: are cel mai mare conținut de antioxidant, având proprietăți anticancerigene și antimicrobiene. Fiind o sursă bogată de vitamina C, cupru, calciu și magneziu, zmeura ajută în cazul virozelor respiratorii și previne apariția reumatismului.

5. Căpșune: la fel ca în cazul zmeurei, căpșunele sunt printre cele mai bogate fructe în betacaroten, luteină, antocianine și acid elagic. De asemenea, au un conținut bogat în minerale rare precum mangan, zinc, fosfor, fluor. Consumul de căpșune ajută la întărirea sistemului imunitar și împotriva îmbătrânirii premature.

6. Pepenele roșu: conține electroliți și minerale, însă cel mai mare beneficiu al pepenelui constă în conținutul scăzut de calorii și vitamina B6, care asigură o bună funcționare a creierului și a sistemului nervos. Se recomandă consumul de pepene roșu în cazul dietelor, depresiilor, stresului și insomniilor.

7. Coacăzele roșii: conțin apă, zaharuri, acizi (acid malic, citric și acid tartic), substanțe proteice, provitamina A, vitamina P, antocian, vitaminele B1, B2 și B6. Se recomandă consumul de coacăze roșii fie sub formă naturală, fie sub formă de suc, sirop sau vin, fiind o sursă bogată de vitamina C.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment