Beneficiile dietei mediteraneene

Un grup de experți în sănătate a examinat 41 de planuri de alimentație, ajungând la concluzia că beneficiile dietei mediteraneene sunt cele mai mari pentru sănătatea pe termen lung. Însă de ce este dieta mediteraneană atât de iubită de experții în nutriție și doctori?

Care sunt beneficiile dietei mediteraneene?

Dieta mediteraneană pune accentul pe consumul de alimente cu un conținut bogat de omega-3 și grăsimi sănătoase, cum ar fi peștele, uleiul de măsline, nucile, cerealele, legumele și fructele. În același timp, este redus foarte mult consumul de carne roșie, deși este permis ocazional. Tendințele în diete se tot schimbă, dar dieta mediteraneană urmează un plan echilibrat de alimentație. Nu are un set specific de reguli și restricții, fiind mai ușor de adoptat decât alte planuri alimentare la modă. Este o dietă care se concentrează pe alimentație, durabilitate și longevitate, nu pe slăbit.

Motivele pentru care ar trebui să urmezi dieta mediteraneană

1. Aduce beneficii inimii tale

Acesta este cel mai important beneficiu cunoscut al dietei mediteraneene. Aceasta a fost corelată cu reducerea riscului apariției bolilor de inimă, accidentelor vasculare cerebrale și morții precoce. De ce? Dieta mediteraneană are un conținut bogat de acizi grași omega-3, care sunt sănătoși pentru inimă, datorită fructelor de mare, nucilor, uleiului de măsline, precum și antioxidanți din toate fructele și legumele.

2. Îmbunătățește funcțiile creierului

Toate grăsimile sănătoase sunt bune și pentru creierul tău. Un studiu la care au participat 1864 de participanți a constatat că persoanele care au urmat dieta mediteraneană au prezentat un risc scăzut de a face Alzheimer sau de a dezvolta alte tipuri de declin cognitiv la o vârstă înaintată. De fapt, există o corelație directă între consumul de pește și riscul scăzut de Alzheimer.

3. Poate ameliora simptomele depresiei și anxietății

O dietă cu un conținut bogat de grăsimi sănătoase ar putea face parte din tratamentul pacienților cu depresie, anxietate sau alte probleme de sănătate mintală. Carotenoidele din varza kale, spanac și ouă stimulează bacteriile bune din intestin. La rândul lor, acestea îmbunătățesc starea de spirit. Un studiu a constatat că adulții în vârstă care au urmat dieta mediteraneană au fost supuși unui risc mai mic de a suferi de depresie.

4. Poate ajuta la stabilizarea zahărului din sânge

Spre deosebire de alte diete populare, dieta mediteraneană recomandă consumul de cereale integrale și alți carbohidrați sănătoși. Consumul de carbohidrați complecși în locul celui de carbohidrați rafinați ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din sânge și îți dă energie pentru toată ziua.

5. Este corelată cu reducerea riscului de cancer

În momentul în care cercetătorii au analizat 27 de studii combinate, luând în considerare peste 2 milioane de persoane, au descoperit că dieta mediteraneană este planul de alimentație corelat cu cel mai redus risc de cancer, în special cancerul de colon, cancerul de sân și cancerul gastric.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment