BCAA sau glutamină? Ce să alegi dacă faci sport

glutamina-sau-bcaa

BCAA sau glutamină? Care e mai potrivit? Care e mai bun? Ce să alegi? Sunt întrebări pe care probabil ți le adresezi și tu. Însă înainte de a lua o decizie, e bine să cunoști ce efecte au și când este indicat să le folosești.

Ce sunt aminoacizii BCAA

Prescurtarea (BCAA) vine de la Branched Chain Amino Acids, adică aminoacizi cu lanț ramificat, fiind poate cele mai importante suplimente pentru creșterea masei musculare. Având în vedere că musculatura noastră este realizată în proporție de 30% din BCAA, putem înțelege importanța acestora în creșterea de masă musculară și optimizarea exercițiilor. Aminoacizii BCAA nu numai că ajută la construirea de masă musculară, ci îmbunătățește și alte procese biologice, precum formarea anticorpilor, distribuția de oxigen și construirea de ADN și ARN.
Când vine vorba despre creșterea masei musculare, organismul nostru are nevoie de 20 de amino esențiali. O parte îi poate produce singur, însă 8-19 aminoacizi trebuie să-i obținem din suplimente sau alimentație.
Surse naturale de BCAA: carne roșie, lactate.
Însă ce faci dacă ai intoleranță la lactate? Sau ce faci dacă pur și simplu nu-ți place carnea roșie sau ești vegetarian? Optezi pentru suplimente BCAA.

Ce este glutamina?

Glutamina este un aminoacid care poate fi sintetizat de organism, însă în perioadele de stres (exerciții fizice, intelectuale, stres, traume) este recomandat aportul de glutamină din alimentație sau suplimente. De ce? Pentru că în momentul în care organismul este supus stresului de orice tip, excesul de cortizon eliberat epuizează glutamina din corp.
Glutamina poate fi găsită în fiecare celulă a organismului uman, iar cantitatea cea mai mare de glutamină se găsește în sânge și mușchi.
Care este rolul ei?
Menține hidratarea celulară optimă, controlează pofta de dulciuri, asigură creșterea și refacerea masei musculare, metabolizează grăsimile, participă la sinteza de proteine, protejează sistemul digestiv, stimulează activitatea mentală.

Așadar, dacă ai masa musculară scăzută, faci exerciții fizice de mare intesitate, suferi de boala celiacă, Chron sau colită ulcerativă, atunci ai nevoie de un aport suplimentar de glutamină. Atunci când nu există suficientă glutamină în organism, masa musculară scade.

Iată care sunt alimentele bogate în glutamină: animale hrănite cu iarnă (vită, pui, curcan), fructe de mare, organe, mai ales ficatul, lactate, ouă, nuci, fasole, spanac. Dacă ești vegetarian, atunci este esențial să folosești suplimente.

Atât glutamina, cât și suplimentele cu BCAA sunt la fel de importante atunci când faci sport și îți dorești o masă musculară mai mare.

Leave Your Comment