Am crezut că e vina mea, dar nu era

am crezut ca e vina mea

Am crezut că e vina mea, dar nu era

De câte ori nu ți s-a întâmplat ca iubitul tău să greșească și tu să-l acuzi? De câte ori nu ți s-a întâmplat ca omul pe care îl iubeai să dea vina pe tine pentru greșelile lui? Cine se face vinovat pentru ce? Nimeni. Nu e vina ta și nici a lui.
Sentimentul de vinovăție are legătură cu rușinea.

Mi-e rușine de greșelile mele și e mai ușor să dau vina pe celălalt. Mi-e rușine de greșelile mele și dau vina pe mine. Dar dacă am face lucrurile altfel? Dacă în loc să căutăm vinovații, ne-am asuma lucrurile și am încerca să empatizăm unul cu celălalt? Dacă am avea curaj să recunoaștem și să discutăm lucrurile care ne fac rău? Oare n-am fi mai fericiți? Oare nu ne-am simți mai împliniți?

Poate că de unii singuri părem amândoi fără putere, dar împreună am avea mai multă forță, așa că haideți să vă propun câteva lucruri:

1. Vorbește când te macină o problemă. Alege să ai în jurul tău oameni cărora le pasă. Din când în când, ai grijă să le amintești că sunt importanți pentru tine și nu-ți fie rușine să le ceri ajutorul și înțelegerea de care ai atâta nevoie.

am-crezut-ca-e-vina-mea-dar-nu-era
Sursă foto: Petre Cosmin

2. Ai nevoie să te simți confortabil. Și pentru asta și cel de lângă tine trebuie să se simtă la fel. Împărtășiți-vă sentimentele, chiar dacă vă e teamă că puteți spune ceva nepotrivit. Uneori o să vă facă bine, alteori poate discuțiile voastre vor fi incomode, însă e o dovadă că vă pasă unul de celălalt.

3. Fiți sensibili. Apreciați-vă eforturile de a vă fi bine și nu faceți glume proaste unul cu celălalt. Glumele sunt făcute pentru a râde, nu pentru a-l face pe celălalt să se simtă prost.

4. Fiți cinstiți unul cu celălalt. Poate că veți avea nevoie de timp pentru a vă obișnui unul cu celălalt sau pentru a lua o decizie, dar aveți grijă să fiți onești. Dacă sunt lucruri pe care unul sau celălalt nu le înțelege, spuneți-le direct.

5. Fiți puternici unul pentru celălalt. Vor fi momente când unul dintre voi se va simți neputincios sau își va pierde încrederea. În acele momente trebuie să dați dovadă de putere și să faceți tot ce trebuie pentru a-l ridica pe celălalt.

Nu de puține ori ne scuzăm acțiunile prin vorbe dureroase:”Ești prea sensibil!”, „Nu mi-am imaginat că e așa o problemă pentru tine!”, ” Cred că va trebui să am grijă la ce vorbesc în prezența ta.”, „Totul e în mintea ta!”.

Cât de urât sună: Totul e în mintea ta! E ca și cum ai spune: Nu-mi pasă că suferi și nici nu vreau să știu de ce! De fapt, la mijloc e doar un sentiment de vinovăție, urmat de rușine. Am crezut că e vina mea, dar nu era. Cum facem să ajungem la această concluzie?

Dragilor, vă recomand cartea Am crezut că e vina mea, dar nu era, scrisă de Brene Brown pe care o puteți cumpăra de pe Shop Andreea Raicu.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment