Alternative sănătoase pentru zahăr

alternative sanatoase pentru zahar, mierea

Ce poţi folosi în loc de zahăr

Consumul de zahăr rafinat ne poate dăuna sănătăţii. Efectele sale asupra organismului nostru pot fi nocive dacă nu acordăm atenţie zilnică asupra cantităţii zilnice de zahăr. Pe lângă faptul că provoacă dependenţă, acesta favorizează apariţia diabetului, cariilor şi problemelor de greutate şi de colesterol. Însă, noroc cu natura, care ne vine mereu în ajutor atunci când suntem înconjuraţi de alimente răufăcătoare. Tuturor ne plac alimetele şi băuturile dulci. Nu putem să ne oprim brusc şi definitiv din a consuma zaharuri, însă există o diferenţă între zahărul rafinat şi zahărul natural şi sănătos. Chiar şi organismul nostru cere. Pentru a nu fi adormiţi şi lipsiţi de viaţă, iată câteva alternative sănătoase şi naturale de zahăr.

alternative sanatoase pentru zahar, miereaMierea
Mierea este cea mai sănătoasă şi bună alternativă pentru zahăr. Puteţi să o folosiţi în prajituri, în băuturi calde sau răcoaritoare şi este de două ori mai deliciosă decăt zahărul. Pe lângă mirosul şi gusutul puternic de dulce, aceasta vine la pachet şi cu numeroase vitamine şi minerale, printre care calciu, fier, complextul vitaminei B, etc.

Siropul de arţar
Siropul de arţar poate avea aceeaşi consistenţă ca şi mierea.Este la fel de dulce si nu îngraşă, având mai puţine calorii ca zahărul. Ca beneficii, este o sursă bună de zinc şi mangan. Nu uita însă, că trebuie păstrat la frigider.

Siropul de agave
O linguriţă de sirop de agave poate fi mai puternică decât una de zahăr, însă sănatoasă.Acesta este extras din aceleaşi agave din care se face tequilla, dar conţine din plin fosfor, magneziu, calciu, fier sau vitaminele E, D, B şi C. O veste şi mai bună este că până şi persoanele care suferă de diabet pot consuma sirop de arţar deoarece nu favorizează creşterea glicemiei.

Stevia
O alternativă de 3 ori mai dulce decât zahărul dar de 100 de ori mai benefică este îndulcitorul natural din stevie. În plus nu are calorii! Poţi cumpăra stevie sub formă lichidă, de granule, praf sau frunze mărunţite. Ce este interesant este că reduce dorinţa de fumat,de ceva dulce sau chiar de alchool. Este benefic pentru diabetici, deoarece reglează glicemia şi ameliorează problemele gingivale. Deci, adio gingii inflamte!

Zahărul de cocos
Din seva plantelor de cocotier se extrage zahărul de cocos, o alternativă 100% naturală, bună de înlocuit zahărul. În ţările occidentale, zahărul de cocos este de multe ori preferat şi schimbat cu zaharul alb, prelucrat, pe care îl con.sumăm zi de zi. Are o aromă dulce, de caramel şi este uşor prelucrat.

Tu ce foloseşti ca îndulcitor?

Sursă foto: www.wallpaperup.com

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment