Alimentele de care ai nevoie la micul dejun pentru energie

Micul dejun este foarte important când vine vorba de alimentația corectă. La fel de importante sunt și alimentele pe care le alegi pentru masa de dimineață. Un mic dejun nutritiv și echilibrat îți poate oferi energie pentru întreaga zi și te poate ajuta să faci alegeri alimentare sănătoase și pentru celelalte mese. Iată câteva alimente pe care ar trebui să le mănânci dimineața!

De ce ai nevoie la micul dejun pentru energie?

1. Ouă

Studiile au ajuns la concluzia că ouăle la micul dejun pot reduce aportul de calorii la următoarea masă și menține nivelul de zahăr din sânge constant, precum și cel de insulină. În cadrul unui studiu, bărbații care au mâncat ouă de dimineață s-au simțit sătui și au avut nevoie de mult mai puține calorii în restul zilei decât cei care au mâncat un covrig. În plus, gălbenușul de ou conține luteină și zeaxantină, antioxidanți care ajută la prevenirea afecțiunilor oculare, cum ar fi cataracta.

Ouăle sunt și o sursă excelentă de colină, un nutrient important pentru sănătatea creierului și a ficatului. Deși au un conținut ridicat de colesterol, ouăle nu cresc nivelul de colesterol din organism în cazul celor mai mulți oameni. În plus, două ouă mari oferă aproximativ 13 grame de proteine.

2. Iaurt grecesc

Acesta este un aliment cremos, delicios și hrănitor. Proteinele din iaurtul grecesc pot reduce sentimentul de foame și au un efect termic mai mare decât grăsimea și carbohidrații. Efectul termic reprezintă creșterea ratei metabolice care apare după masă. Iaurtul și alte produse lactate pot gestiona greutatea, deoarece cresc nivelul de hormoni care promovează sațietatea. În plus, iaurtul grecesc cu conținut crescut de grăsimi are în compoziția sa și acid linoleic conjugat, care poate stimula reducerea grăsimilor și scădea riscul de cancer la sân.

Anumite tipuri de iaurt grecesc sunt și surse de probiotice. Pentru a te asigura că iaurtul pe care îl achiziționezi conține probiotice, caută culturi vii și active în lista ingredientelor.

3. Ovăz

Ovăzul este cea mai bună alegere pentru micul dejun când vine vorba despre cereale. Conține o fibră unică, numită beta-glucan de ovăz. Această fibră are multe beneficii impresionante pentru sănătate, inclusiv reducerea colesterolului. În plus, te ajută să te saturi mai repede. Un studiu a constatat că aceasta a crescut nivelul hormonilor de sațietate și că efectele au fost și mai puternice atunci când au crescut dozele.

Ovăzul are și un conținut bogat de antioxidanți. Aceștia pot influența sănătatea inimii și scădea tensiunea arterială. Deși ovăzul nu conține gluten, este adesea procesat în aceleași instalații ca boabele care conțin gluten. Cercetătorii au descoperit că ovăzul este contaminat cu alte cereale.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment