Alimente care îți mențin frumusețea – Ce alimente trebuie să consumi pentru o piele sănătoasă

Alimente care îți mențin frumusețea – Ce alimente trebuie să consumi pentru o piele sănătoasă

Pentru că frumusețea începe din interior, de la starea ta de spirit până la ceea ce consumi, trebuie să știți că toate acestea sunt conectate între ele într-o măsură mai mare decât ne putem imagina. Există alimente care ne influenţează direct starea de spirit.

Starea pielii tale depinde foarte mult de ceea ce consumi. Apa este primul remediu pentru piele. Cu cât eşti mai hidratată din interior, cu atât pielea ta va fi mai strălucitoare și cu un aspect sănătos.

Iată alimentele care îți sunt benefice pielii:

1. Lactatele sărace în grăsimi

Vitamina A este estențială pentru o piele frumoasă, iar produsele din lapte conţin din plin această vitamină. Cu toate acestea, unele dintre ele pot ridica probleme în ceea ce priveşte aportul caloric. Pe de cealaltă parte, nici cele cu 0% grăsime nu sunt indicate pentru că unele dintre ele conţin îndulcitori.

Cele mai indicate produse sunt cele care conţin în jur de 2% grăsime. De asemenea, acestea conţin şi bacterii benefice care acţionează direct asupra tranzitului intestinal. În plus, proteinele din iaurturi ajuta la combaterea şi prevenirea ridurilor.

Alimente pentru o piele sanatoasa2. Ciocolata

Ciocolata este benefică, însă numai dacă are un conținut de peste 70% cacao. Aceasta hidratează epiderma, îi îmbunătăţeşte fermitatea şi supleţea. În plus, este bogată în antioxidanţi. Una sau două patrețele de ciocolată sunt suficiente pentru a te bucura de toate beneficiile ei, fără să-ți faci griji pentru siluetă.

3. Mure, afine, căpşune, prune

Toate aceste fructe au în comun un conţinut bogat în antioxidanţi. Mai mult decât atât, conţin foarte multă vitamina C. Aceasta ajută la regenerarea ţesuturilor afectate prin aportul pe care îl aduce la “producţia” de colagen.

Căpşunile sunt benefice în special în timpul verii deoarece conţin acid elagic. Acesta este un antioxidant special, întâlnit de asemenea şi în rodii care ajută la protejarea pielii împotriva radiaţiilor ultraviolete.

4. Ardei gras

Potrivit cercetătorilor, femeile care consumă în mod regulat legume verzi şi galbene tind să aibă mai puţine riduri în jurul ochilor, denumite popular şi laba gâştii.
În plus, ardeiul gras creşte rezistența pielii la arsurile solare. Consumul ideal de ardei gras se ridică până la două căni d legume tăiate în fiecare zi.

5. Seminţe de floarea-sorelui

Seminţele crude de floarea-soarelui sunt bogate în vitamina E și îţi oferă o bună protecţie împotriva radiatiior UV. Un pumn de seminţe crude pe zi este suficient pentru a te bucura de beneficiile lor. Uleiul de floarea sorelui are şi el avantajele sale atunci când este folosit la exterior. Poți folosi, de asemenea ulei de floarea-soarelui pentru pielea uscată a călcâielor, coatelor și buzelor.

6. Somon, nuci, ulei de răpiță

Aceste alimente sunt bogate în acizi graşi nesaturaţi, benefici pentru organism, în special pentru o piele frumoasă şi menţinerea unei greutăţi normale.

Nutriţioniştii Universităţii din Boston spun că acizii esenţiali sunt responsabili pentru sănătatea membranelor celulare care funcţionează ca membrane de protecţie împotriva unor factori nocivi. Cu cât acestea sunt mai sănătoase, cu atât ţesutul va fi în stare mai bună. În plus, dacă memebrana este sănătoasă şi rezistentă, aceasta va reţine mai mult timp apa în piele, menținându-se hidratată pentru mai mult timp.

7. Fasolea roşie

Acest aliment este bogat în zinc, iar ultimele studii arată că există o legătură directă între nivelul de zinc din organism şi coşurile sau petele neplăcute de pe faţă, deoarece acesta joacă un rol de antibiotic.
Consumul recomandat de fasole roşie este de aproximativ 120 grame o dată la câteva zile.

8. Ceaiul verde

Printre principalele calităţi ale ceaiului verde se numără arderea grăsimilor, stimularea cerebrală şi diureza corectă. De asemenea, ajută la scăderea gradului de colesterol. De curând, s-au demonstrat şi proprietăţile sale anticancerigene datorate conţinutului de epigallocatechin (EGCG), un antioxidant de 100 de ori mai puternic decât vitamina C.

Consumul regulat de ceai verde împiedică formarea celulelor cancerigene şi se crede că le poate anihila pe cele deja existente.
Ceaiul obţinut prin oprirea procesului de fermentare stimulează sistemul imunitar şi distruge radicalii liberi, încetinind astfel procesul de îmbătrânire a pielii.

9. Cafeaua

Consumul unei căni de cafea pe zi reduce riscul de apariţie a cancerului de piele cu aproximativ 10% cu condiţia ca acest obicei să nu fie însoţit şi de o ţigară sau două. De asemenea, cafeaua îmbunătăţeşte sistemul sanguin. În urma consumului moderat de cafea, sângele circulă mai bine prin organism şi oxigenează mai bine pielea.

10. Pâinea integrală, cereale, curcan, ton

Aceste alimente au în comun seleniul. Acesta este un oligoelement, adică un element chimic găsit în organism în cantităţi minuscule dar esenţial pentru dezvoltarea acestuia, cu rol hepatopretector.
Efectele sale asupra pielii sunt antioxidante şi previn îmbătrânirea celulelor. În plus, acesta stimulează producţia de anticorpi.

Dacă ți-a plăcut acest articol, te aștept să ne împrietenim și pe Facebook. Click aici.

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment