Alimente bogate în seleniu

seleniu

Tu știi cât de important este seleniul pentru organismul uman? Acest oligoelement este esențial pentru sănătatea noastră. Prezent în structura umană, reușește să influențeze o varietate importantă de funcții, cum ar fi creșterea celulară, sinteza ADN-ului și menținerea echilibrului celular. Acesta joacă un rol important în fertilitate, reproducere și funcționalitatea hormonală.

După multe studii privind seleniul, s-a descoperit că acesta este foarte important pentru ca organismul  uman să funcționeze așa cum trebuie, datorită efectelor antioxidante, antiinflamatorii și antivirale pe care acesta le oferă.

Se pare că acesta este benefic generării de molecule de oxigen care distrug mitocondriile specifice celulelor canceroase, dar și funcției tiroidiene normale.

Seleniul se regăsește în corpul nostru, ceea ce este necesar. El se află atât în rinichi, ficat, dar și în splină. Totuși, este nevoie, din când în când să suplimentăm cantitatea de care avem nevoie.

O putem face introducând în alimentația noastră, următoarele alimente:

Nucile braziliene. Se pare că acestea reprezintă cea mai mare sursă de seleniu. Însă, trebuie să te limitezi la a consuma maxim zece nuci pe sâptămână deoarece acestea pot fi toxice, consumate înt cantități mari.

Peștele se pare că are o cantitate bună de seleniu. Oricum peștele este recomandat în dieta noastră, chiar și în dietele pentru slăbit. O porție de ton, ar avea în jur de 92mgc de seleniu, însă nici somonul nu se lasă mai prejos. Pe lângă acestea, poți consuma și fructe de mare care la fel, sunt o sursă mare de seleniu.

Carnea de porc. O friptură de porc conține până la 33mcg de seleniu. Carnea de curcan. Fie că alegi o friptură de curcan fără os, sau un sendviș de curcan, vei ajuta organismul cu încă 31mcg de seleniu.

Brânza de vacă îți oferă până la 30% din doza zilnic recomandată de medici.

Ouăle, bogate în seleniu, sunt sănătoase în orice regim pentru că au un conținut mare de proteină, dar și pentru că reprezintă o metodă delicioasă și sănătoasă din care te poți aproviziona cu seleniu. Carnea de pui, plină de proteină, dar și o sursă nemaipomenită de seleniu. O friptură de piept de pui conține până la 25mcg de seleniu, așa că ai grijă să-l incluzi în mesele tale.

Semințele de floarea soarelui, crude, nu prăjite. O cană de astfel de semințe înseamnă 19mcg de seleniu. Le poți adăuga în salate, pe toast și simplu, pe post de gustare.

Ciupercile, crude, în salate dar și gătite, reprezintă o sursă importantă de nutrienți necesari corpului uman, Ciupercile conțin vitamina D, fier și aproximativ 12 mcg la suta de grame de ciuperci crude.

Bananele, fructele sănătoase pe care medicii le recomandă, chiar și în dietele pentru slăbit. Pe lângă alte calități nutritive, acestea conțin și seleniu. O banană are în jur de 2mcg de seleniu, aproximativ 3% din doza recomandată unui adult. O poți integra în mesele tale zilnice.

Laptele și iaurtul. Le poți integra la micul dejun, alături de banana, semințe de floarea soarelui sau cereale, astfel ești sigur că îți iei doza zilnică de seleniu. O cană de lapte sau iaurt conține 8mcg de seleniu.

Leave Your Comment