Alimente bogate în vitamina D

Vitamina D

Vitamina D este esențială organismului, mai ales că ajută la fixarea calciului în oase. În mod normal, în sezonul cald nu avem carențe de vitamina D, însă uneori este nevoie de o doză suplimentară de vitamina D și ce sursă poate fi mai bună decât alimentația? Atunci când nu ai timp suficient să te expui la soare pentru a fi produsă în mod natural de organism, adoptă o dietă bogată în vitamina D.

Pe lângă aportul de calciu pe care îl aduce această vitamină, trebuie să mai știi că lipsa acesteia poate duce la apariția bolilor autoimune, precum scleroza, demența senilă, diabetul de tip 1 și anumite forme de cancer. De asemenea, vitamina D controlează genele care au legătură cu apariția bolilor precum Crohn, leucemia și cancerul de colon.

Suplimentele cu vitamina D nu trebuie să depășească 0,025 mg pe zi, excesul de vitamina D fiind considerat periculos.

Iată ce alimente sunt bogate în vitamina D:

1. Pește gras: somon, hering, sardine în ulei, ton. Consumul de 100 de grame pe zi de pește gras ne oferă necesarul zilnic de vitamina D, însă nu și dacă peștele este la conservă. Acesta conține mai puțină vitamina D, dar suficientă.

2. Stridii: pe lângă conținutul bogat de vitamina D, stridiile ne oferă și o sursă bogată de B12, zinc, seleniu, fier și multe alte minerale. O porție de 100 grame de stridii pe zi ne oferă 67% din necesarul zilnic de vitamina D.

Vitamina D3. Cereale integrale: nu toate cerealele sunt bune (atenție la conținutul de zahăr). Alege cerealele integrale neprocesate, fără conținut de zahăr și îi asiguri organismului aproximativ 60% din necesarul zilnic de vitamina D cu numai 100 de grame de cereale.

4. Ouăle: nu este un secret că oul este un aliment minune, care pare să le conțină pe toate. Sigur, că nu este bine să faci excese pentru că există riscul să crești colesterolul, însă gălbenușul conține o cantitate mare de vitamina D. Poți consuma 2-3 ouă pe săptămână, însă în restul zilelor, ai grijă să consumi alte alimente bogate în vitamina D.

5. Tofu: este cel mai apreciat aliment pentru vegetarieni, fiind sărac în calorii și un bun înlocuitor al brânzei. Tofu îți asigură aproximativ 30% din necesarul zilnic de vitamina D și îl poți consuma în salate.

6. Ciupercile: sunt bogate în vitamina D, mai ales ciupercile Portobello și Maitake. Pe lângă vitamina D, ciupercile sunt bogate în proteine, fiind o sursă indispensabilă pentru vegetarieni. 100 de grame de ciuperci îți asigură peste 70% din doza zilnică de vitamina D.

7. Caviarul: deși are un preț destul de piperat, află că 100 de grame de caviar îți asigură peste 58% din necesarul zilnic de vitamina D.

8. Produse lactate: sunt cele mai bune produse când vine vorba de suplimentul de calciu pentru organism și din fericire, consumul de lactate îți asigură și doza necesară de vitamina D. Este adevărat că nu este o sursă bogată, însă la un loc cu alte alimente, fac echipă bună.

Sursă foto: wallpaperup.com
Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment