Albușul de ou: bogat în proteine, sărac în orice altceva

albus de ou

Oul este cunoscut ca fiind alimentul care reprezintă o sursă importantă de nutrienți, proteine, vitamine și antioxidanți. Depinde, însă, de cum alegi să mănânci oul, dacă îl mănânci întreg sau separat, albuș sau doar gălbenuș. Dacă alegi să consumi doar albușul de ou, trebuie să știi că acesta este bogat în proteine și sărac în orice altceva.

Albușul de ou este recomandat în dietele celor care vor să-și construiască o masă musculară impresionantă, însă trebuie să știi că acest tip de consum nu este tocmai cel mai sănătos.

Oul trebuie consumat exact așa cum este, întreg. Indiferent dacă alegi omletă, oul fiert, sau ochiuri.

Totul despre albușul de ou

Albușul de ou este partea incoloră din structura oului, care prin gătire se albește, indiferent de modul în care o faci, prăjire, coptură sau fierbere. Acesta, consumat separat, are un gust diferit, nu foarte plăcut față de momentul în care este consumat alături de gălbenuș.

Această parte a oului conține 90% apă și 10% proteină.

Totuși, un ou fertilizat, dezvoltă un mediu potrivit pentru ca un pui să se dezvolte sănătos, și astfel prezintă anumiți anticorpi pentru a opri dezvoltarea unor bacterii.

Astfel, dacă vei îndepărta albușul de gălbenuș, acesta își va pierde din valoarea pe care întrgul ou o reprezintă. Un ou întreg are în jur de 71 calorii, pe când albușul, în jur de 16 calorii. Când vine vorba de grăsime, oul întreg are în jur de 5 grame iar albușul 0 grame. De aceea este recomandat în dietele pentru slăbit. Însă când vine vorba de proteine, albușul prezintă cea mai mare cantitate. Un ou are 6 grame de proteină, pe când doar albușul. 4 grame.

După cum putem observa, un ou prezintă mai mulți nutrienți, proteine și grăsime decât albușul. De aceea medicii recomandă ca acesta să fie consumat întreg.

Zero grăsime, zero colesterol.

Știm toți că oul a fost subiectul multor discuții și este în continuare pe principiul că este o sursă mare de colesterol și că nu este tocmai recomandat a fi consumat în cantități mari, însă treaba nu stă chiar așa. Se pare că oul oferă exact cantitatea necesară de colesterol, de care, o persoană sănătoasă, are nevoie. Astfel că nu trebuie evitat în mesele noastre zilnice.

Totuși, dacă ai probleme de sănătate și vrei să eviți acest colesterol mult discutat, încearcă ca atunci când alegi să mănânci ouă, să consumi mai mult albuș, decât gălbenuș. Poți face o omletă dintr-un ou întreg și un albuș. Astfel ai o cantitate mare, dar sănătoasă.

Ce riști dacă mănânci doar albuș de ou?

Deși consumul de albuș este considerat cât de cât sănătos, studiile au demonstrat că dacă alegi să separi albușul de gălbenuș, există anumite riscuri la care îți expui organismul. Acestea se vor dezvolta la persoanele care prezintă anumite probleme medicale.

Alergiile, reprezintă unul din riscuri. Acestea se dezvoltă mai mult la copii decât la adulți și se întâmplă din cauza sistemului imunitar care reacționează la proteina pe care albușul o conține.

O parte din simptome pot fi problemele digestive, mâncărimi la nivelul gurii, nasului și ochilor. Dacă prezinți astfel de semne, mergi la un alergolog și testează-te înainte să mai consumi albuș de ou și chiar ou întreg.

Salmonela, o altă problemă pe care o poți dezvolta doar dacă alegi să consumi albuș de ou sau chiar ou crud, negătit, sau gătit foarte puțin. Așa că alege să-l gătești înainte de a-l consuma, indiferent dacă este voba de un ou întreg sau doar albuș.

Așadar, ai grijă ca mesele tale să conțină ou, însă acesta să fie gătit și să existe un echilibru. Nu alege extremele, cum ar fi doar consumul de albuș, acesta te limitează și nu-ți oferă beneficiile pe care un ou întreg o face.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment