Ai anxietate? Zahărul din dieta ta s-ar putea să nu fie de ajutor

Există câteva lucruri care știi că îți agravează anxietatea: căutarea simptomelor pe Internet, conversațiile cu prietenii care se îngrijorează mereu, mulțimile de oameni. Dar știai că o gură din prăjitura ta s-ar putea să îți dea anxietate? Și tu credeai că te face să te simți mai bine.

Legătura dintre zahăr și anxietate

Uneori, o prăjitură te face să te simți mai bine. Alteori, desertul tău preferat s-ar putea să producă diferite schimbări în corpul tău, care să determine apariția anxietății. Încă care este legătura dintre zahăr și anxietate?

Problema este că zahărul provoacă scăderea și creșterea nivelului de zahăr din sânge, lucru care afectează în mod direct starea de spirit. Când nivelul de zahăr din sânge este ridicat, ai multe energie. Scăderea bruscă a acestuia duce la o senzație generală de oboseală.

Zahărul poate exacerba sentimentul de anxietate din cauza modului în care corpul uman îl digeră. Alimentele care conțin zahăr determină nivelul de zahăr din sânge să crească și apoi să scadă mai repede decât ar face-o după ce sunt consumate alimente cu un conținut scăzut de zahăr. Aceste fluctuații rapide te fac să te simți neliniștit, uneori chiar să ți se pară că ai un atac de panică. Un nivel scăzut de zahăr în sânge activează răspunsul la stres al organismului, ceea ce crește și nivelul anxietății.

Corpului uman nu îi place să fie stresat sau anxios. Oamenii încearcă să combată acest lucru prin diverse metode, inclusiv prin consumul dulciurilor. Alimentele cu un conținut bogat de zaharuri declanșează eliberarea de serotonină, hormonul fericirii. Suntem obișnuiți să mâncăm zahăr și să ne simțim bine, de aceea oamenii mănâncă pe fond de stres. Vrem să ne simțim mai bine atunci când suntem stresați sau anxioși.

Cu toate acestea, când corpul tău este stresat sau anxios, nivelul de cortizol este ridicat. Cortizolul este hormonul stresului. Atunci când se întâmplă acest lucru, corpul tău suprimă eliberarea de insulină, hormonul care preia glucoza ca energie. Ai de două ori mai mult zahăr în organism: mănânci mai mult zahăr pentru a combate stresul și stochezi zahărul în exces ca grăsime pentru că nu este transformat în energie. Consumul de zahăr în momentul în care ești stresat sau anxios nu face decât să mărească zahărul deja existent în corpul tău. Creșterile și scăderile nivelului de zahăr din sânge sunt mai drastice. Același lucru este valabil și pentru dispoziția ta. Intri într-un cerc vicios, care alimentează în mod constant anxietatea.

Avatar

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment