Agrișele: calorii puține și multe beneficii

Agrise

Dacă îți plac merișoarele și fructele goji deshidrate, atunci trebuie să adaugi pe lista ta de cumpărături și agrișele. Spre deosebire de merișoare, agrișele au foarte puține calorii (aprox. 50 de calorii) și un conținut bogat de vitamina C. Se pare că aceste fructe mici și roșii sunt folosite în medicina tradițională chineză de peste 3000 de ani, de aceea se recomandă să le consumi cu iaurt dimineața sau în diferete rețete precum tartele sau deserturi raw.

Ce beneficii ai dacă vei consuma regulat agrișe?

Pe lângă conținutul bogat de vitamina C, agrișele au în compoziția lor acid citric, malic, vitaminele A, B1, B2, P, săruri minerale, iod, calciu, fier, fosfor, potasiu, pectine și substanțe grase.
1. Agrișele sunt fructe afrodisiace, ceea ce duce la îmbunătățirea activității reproducătoare;
2. Au efect anti-aging: tratează problemele dermatologice, precum acneea și îmbunătățește semnificativ aspectul general al pielii;
3. Reglează nivelul de lipide și lipoproteine din sânge;
4. Stopează căderea părului: datorită conținutul de caroten, fier și antioxidanți, agrișele întăresc firele de păr de la rădăcină;
5. Previne mătreața: pudra de agrișe aplicată pe scalp te scapă de mătreață;
6. Protejează organismul împotriva radiațiilor;
7. Sucul de agrișe reduce riscul de cataractă și degenerarea maculară. Pentru îmbunătățirea vederii se recomandă consumul de agrișe cu miere de albine;
8. Agrișele împreună cu un vârf de turmeric sunt recomandate înainte de fiecare masă bolnavilor de diabet;
9. Datorită conținutului bogat de antioxidanți, antocianine, potasiu și flavonoide, agrișele întăresc mușchii inimii;
10. Sunt un tonic perfect pentru ficat pentru că ajută la reglarea funcțiilor hepatice;
11. Tratează indigestia: consumă după fiecare masă câteva agrișe și nu vei mai avea probleme cu digestia;
12. Tratează anemia: conținutul bogat în fier ajută la vindecarea anemiei;
13. Purifică sângele de colestelor dacă sunt consumate alături de miere;
14. Cresc hemoglobina din sânge și sporesc producția de celule roșii;
15. Reglează menstruația și reduc crampele datorită mineralelor și vitaminelor conținute;
16. Elimină pietrele la rinichi și te ajută să slăbești;
17. Te scapă de mahmureală;
18. Agrișele combat infertilitatea, atât la femei, cât și la bărbați;
19. Îmbunătățesc memoria datorită antioxidanților și conținutului de fier;
20. Scade riscul apariției infecțiilor și afecțiunilor de ochi.

Agrise150 de grame de agrișe proaspete înseamnă 6,4 grame de fibre alimentare, ceea ce înseamnă 25% din doza zilnică recomandată unui adult sănătos. Asta înseamnă că poți preveni apariția cancerului de colon și îți reglezi digestia. De asemenea, alimentele bogate în fibre previn apariția obezității, infarctului și a hipertensiunii.

Conținutul de mangan din agrișe te ajută să previi simptomele sindromului premenstrual, dar și diabetul sau osteoporoza.

Aceste fructe acrișoare, mici și roșii nu trebuie să-ți lipsească din alimentația zilnică!

Sursă foto: wallpaperup.com
Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment