Acte necesare daca iti achizitionezi locuinta

Acte necesare daca iti achizitionezi locuinta – Afla ce documente ai nevoie pentru a cumpara o casa

Daca ti-ai planifiat sa iti cumperi o casa sau un apartament, trebuie sa ai in vedere o lista de documente necesare achiziotionarii locuintei in termeni legali.

Iata care sunt actele obligatorii pentru achizitia locuintei:

1. Actul de dobandire al imobilului de catre cumparator, care la randul lui poate fi: contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenire, act de donatie, sentinta civila, contract de construire, contract de schimb.

Daca imobilul a fost achizionat inainte de 1989:

– titlul de proprietate eliberat de Administratia financiara

– contractul de construire procesul verbal de predare-primire a imobilului

– incheierea de radiere a inscriptiei ipotecare, pe care CEC-ul a luat-o la semnarea contractului de vanzare-cumparare (daca acesta a fost cumparat cu plata in rate).

Daca imobilul a fost achitat integral si nu a fost radiata inscriptia ipotecara, trebuie sa depuneti o cerere prin care sa solicitati la CEC  eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte ca imobilul a fost achitat integral, cat si acordul CEC-ului pentru radierea inscriptiei ipotecare. Termenul de eliberare este intre 3 si 7 zile. Radierea inscriptiei ipotecare se va efectua la biroul de carte funciara.

Imobilul a fost cumparat de la stat dupa 1989:

– actul de vanzare-cumparare

– procesul verbal de predare-primire a imobilului

– dovada ca s-a achitat integral apartamentului din partea societatii creditoare, daca plata s-a facut in rate. Daca plata ratelor s-a facut cu imprumut de la CEC, atunci este necesara si incheierea de radiere a inscriptiei ipotecare pe care CEC-ul a luat-o la semnarea contractului de vanzare-cumparare.

Ce trebuie sa verifici inainte de a cumpara o locuinta?

Actele de proprietate ale vanzatorului imobilului, deoarece unele contracte pot fi formale, ceea ce inseamna ca vanzatorul nu este posesorul imobilului, acestea fiind litigii pe rolul instantelor de judecata. De asemenea, unele imobile fac obiectul legii 10/2001 modificata completata prin legea 247/2005, despre care nici vanzatorul nu are cunostinta. In acest caz este posibila restituirea in natura catre fostii proprietari, iar tu poti risca pierderea imobilului.

Certificatul fiscal de la Directia de Taxe si Impozite Locale au de la Primaria Localitatii

Ai grija ca in certificatul fiscal sa fie precizat obligatoriu: proprietarul sau proprietarii cu numele corect; adresa corecta a apartamentului; suprafata de teren aferenta; fara datorii.

Certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile si trebuie sa fie eliberat in luna in care se incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.

Cosmina Tudosă

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment