9 alimente incredibile pentru sănătatea creierului

Creierul nostru are și el nevoie de atenție și de hrană. Fiind unul dintre cele mai puternice organe ale organismului uman, are nevoie de combustibilul potrivit pentru a funcționa la capacitate maximă. În acest articol vei regăsi 9 alimente incredibile pentru sănătatea creierului tău.
Suntem obișnuți să ne îngrijorăm de sănătatea altor organe ale corpului nostru. Inimă, ficat, stomac și lista continuă. Asta se întâmplă pentru că acestea tind să ne avertizeze atunci când ceva nu este în neregulă. Creierul, în schimb nu este atât de alert. Din acest motiv nu ne facem griji atât de des și nici nu ne gândim ce și cum putem folosi pentru buna funcționare a acestuia.

Există o listă cu alimente care pe lângă faptul că sunt pline de nutrienți buni pentru tot organismul uman, au ceva special care ajută creierul să trăiască mult și sănătos.

1. Somonul

Acesta este recunoscut în lume ca fiind unul din alimentele minune foarte benefic creierului. Pentru că al nostru creier este conceput în mare parte din grăsime, are nevoie de aceasta pentru a nu-și pierde din productivitate.
Află că omega 3 este una din grăsimile pe care creierul o folosește pentru a crea celule sănătoase. Tot omega 3 este primordial în protejarea neuronilor.
Se știe despre somon că este bogat în omega 3, tocmai de aceea este recomandat ca fiind alimentul minune atunci când vine vorba de sănătatea creierului nostru.

2. Cafeaua

Cafeaua este elixirul energiei fără limite. Știm deja că există persoane care fără doza de cafea de dimineața nu se pot desfășura. Însă cafeaua nu este bună doar pentru a ne trezi dimineața. Se pare că și aceasta are efecte benefice asupra creierului.
Cafeaua conține antioxidanți benefici creierului. Aceștia reduc inflamațiile și chiar le previn. Este foarte bună și utilizată în prevenirea și tratarea migrenelor.

3. Broccoli

Acest aliment minune de care fug toți copiii și uneori chiar și adulții. Deși mirosul acestuia nu este cel mai minunat, efectele pe care le are asupra corpului și creierului nostru ar trebui să ne convingă să îl consumăm mai des.
Această legume conține sulforafan recunoscut pentru îmbunătățirea celulelor creierului. Așadar, cu cât mănânci mai mult broccoli, cu atât creierul tău va fi mai sănătos.

4. Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt recunoscute ca fiind cele mai potrivite pentru productivitatea creierului. Pentru ca acesta să funcționeze așa cum ne dorim. Cantitatea de antioxidanți pe care acestea o conțin ajută creierul să scape de stress și să se relaxeze în situațiile limită.
Atunci când ai o perioadă aglomerată și stresantă, consumă multe fructe de pădure.

5. Ouăle

Acestea ajută creierul să se mențină sănătos mult timp. Deși au fost discutate și nerecomandate pentru că ar conține mult colesterol, acestea sunt potrivite pentru longetivitatea creierului tău.
Încearcă să consumi cât mai multe ouă dacă vrei un creier sănătos mult timp.

6. Ciocolata neagră

Dacă nu iubești deja ciocolata neagră, acum te vei îndrăgosti iremediabil de ea și de beneficiile pe care aceasta le oferă creierului tău.
Ciocolata mărește cantitatea de endorfină și astfel creierul tău se simte bine, fericit. Prin urmare și tu te vei simți la fel.
Ciocolata neagră îmbunătățește memoria, atenția, focusul și timpul de reacție. Așa că data viitoare alege ciocolata neagră.

7. Alune și nuci

Deosebite pentru gustările dintre mese, însă le poți adăuga și în salate sau iaurturi. Și acestea conțin omega 3 despre care am discutat la început că este foarte bună pentru sănătatea creierului nostru.
De asemenea, nucile sunt  benefice și pentru persoanele care suferă de insomnie pentru că sunt recunoscute că reglează și îmbunătățește somnul.

8. Supa de oase

Da, ai auzit bine! Supa de oase conține foarte multe minerale și vitamine și a fost folosită pentru sănătatea creierului încă de pe vremea strămoșilor. Încearcă să consumi astfel de supă din ce în ce mai des, mai ales când te confrunți cu dureri de cap cauzate de gripă sau răceală.

9. Turmericul

Turmericul este conoscut ca antiinflamator și este utilizat în tratarea multor probleme de sănătate. Însă poate fi folosit și pentru a îmbunătăți și a menține sănătatea creierului și a evita formarea migrenelor.
Pe lângă efectul antiinflamator, acesta mai este și antibacterial și are proprietăți anticancerigene.
Leave Your Comment