7 reguli de slăbit sănătos

slăbit sănătos

Doreşti să slăbeşti şi, oricâte diete ai încercat, tot nu reuşeşti? Indiferent de calea abordată, trebuie să ştii că există câteva reguli pe care trebuie să le respecţi pentru a fi sigură că vei avea succes. În caz contrar, îţi poţi slăbi imunitatea organismului şi te poţi îmbolnavi, pentru ca în cele din urmă să recuperezi tot ce ai dat jos. Cel mai simplu este să previi şi să dai în acelaşi timp kilogramele jos, iar pentru asta trebuie să urmezi aceste sfaturi de slăbit sănătos.

1. Mănâncă atunci când îţi e foame

Înfometarea este cea mai frecventă greşeală pe care o fac cei care încearcă să slăbească, şi poate fi un pericol pentru sănătate în acelaşi timp. Atunci când te abţi de la mâncare corpul tău crează depozite grase din oricât de puţin i-ai da, stocând pentru eventualitatea în care te vei hrăni şi mai prost. Mănâncă ori de câte ori îţi este foame, însă ai grijă ce mănânci. Elimină pe cât posibil din meniul zilnic mancarea fast food, prăjelile în general, alimentele ce conţin zahăr rafinat precum şi băuturile carbogazoase, sucurile sintetice şi alcoolul. Când ai poftă de o gustare optează mai degrabă pentru un fruct sau o legumă, care să poate fi mâncată şi crudă, precum morcovii.

slăbit sănătos2. Consumă mai mult decât mănânci

Aici e vorba de calorii. Trebuie să te asiguri că aportul zilnic de calorii nu depăşeşte valorile consumate. Iar ca să faci asta trebuie să mănânci alimente sărace în calorii, dar bogate nutritiv, şi să îţi creezi o rutină de exerciţii fizice zilnice sau de câteva ori pe săptămână. Când vei începe să fii mai activă din punct de vedere fizic vei vedea că îţi creşte şi pofta de mâncare, prin urmare vei fi tentată să te laşi pradă tuturor poftelor de mâncăruri nesănătoase. În acele momente, reciteşte punctul 1 şi aminteşte-ţi că e ok să mănânci ori de câte ori îţi e foame, dar nu orice vrei.

3. Nu face prea multe schimbări bruşte

Ia-o treptat. Dacă obişnuieşti să consumi multe băuturi carbogazoase încearcă să le înlocuieşti cu cele necarbogazoase, să bei şi apă pe parcursul zilei, nu numai sucuri, iar cu timpul încearcă să le înlocuieşti complet cu apă. Fă-ţi un plan în acest sens şi ţine-te de ce îţi propui.

Acelaşi lucru este valabil şi în cazul dulciurilor fără măsură. Încearcă întâi să le înlocuieşti cu alternativele lor fără zahăr (se găsesc inclusiv prăjituri fără zahăr în unele magazine). Apoi schimbă obiceiul de a mânca cate o ciocolată sau cate o prăjitură cu cel în care mănânci câte un fruct sau bei o limonadă îndulcită cu miere. Zahărul este unul din principalii declanşatori ai diabetului şi ai obezităţii, deci oricum nu-ţi fac bine şi ar trebui să limitezi consumul; kilogramele în plus de care vei scăpa sunt doar încă un motiv pentru care să o laşi mai moale.

În privinţa efortului fizic, lucruile stau la fel. Nu te aştepta să poţi alerga kilometri întregi, după ce tu ai fost sedentară ani de zile. Ia-o treptat, încearcă să-ţi impui obiective mici dar pe care să le poţi atinge zilnic, şi chiar să le depăşeşti cu câte puţin.

4. Nu îţi ridica aşteptările prea mult

Nu există metode miraculoase când vine vorba de slăbit sănătos. Kilogramele în plus le-ai acumulat în timp, la fel le vei putea da şi jos. Însă nu te aştepta ca în primele zile să observi rezultate, căci vei fi dezamăgită şi vei pica înapoi în patima mâncărurilor nesănătoase. În plus, nu este nici sănătos să slăbeşti prea mult brusc, mai ales dacă ai foarte multe kilograme în plus, deoarece inevitabil sunt afectaţi şi muşchii, iar miocardul este muşchiul inimii. Ponderarea este cheia pentru un slăbit sănătos.

5. Asigură-te că te odihneşti suficient

Odihna este foarte importantă pentru organism, iar pentru un slăbit sănătos este cu atât mai necesară, deoarece cel mai probabil vei depune mai mult efort decât ai făcut până acum, prin urmare ai nevoie de energie. În timpul somnului organismul se reface, în corp au loc mai multe reacţii chimice şi producţia de hormoni este stimulată. În plus, chiar şi în timp ce dormi pierzi calorii, deci un minim de 8 ore de somn pe noapte te poate ajuta să ajungi la silueta mult visată.

6. Alege o activitate care îţi face plăcere

Şi nu, nu vorbesc de facebook. Fie că vorbim de mersul pe role sau pe bicicletă, dansuri, înot, kangoo jumps, aerobic sau banalul jogging, găseşte ceva ce faci cu plăcere şi nu este o corvoadă. Eu, de exemplu, detest să alerg, mi se pare foarte solicitant asupra încheieturilor şi obosesc foarte repede, însă ador mersul pe role pe distanţe lungi. Prin urmare sigur poţi găsi ceva care să te solicite şi să te ajute să consumi cât mai multe calorii.

7. Consumă multă apă

Fie că e vară sau nu când citeşti acest articol, nu uita că apa te ajută să rămâi hidratată după ce depui efort fizic şi transpiri. Consumul de apă este cu atât mai important vara, când numai stând transpiri, darămite dacă faci şi exerciţii fizice. Prin urmare nu uita să te hidratezi, nu doar bând apă, ci şi mâncând fructe şi legume care sunt bogate în apă, precum roşiile sau pepenele.

 Sursă foto: pixabay.com

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment