7 Lucruri care te pot ajuta dacă suspectezi că suferi de anemie

anemie

Ești obosită mai tot timpul și te gândești că ai anemie? Iată un articol în care vei găsi 7 lucruri care te pot ajuta dacă suspectezi că suferi de anemie.

Anemia este o problemă de sănătate des întâlnită. Aceasta este cauzată de deficiența de fier, un nutrient foarte important în formarea celulelor roșii. Celulele roșii sunt cele care ajută oxigenul să ajungă acolo unde trebuie.

Dacă suspectezi că suferi de anemie, cea mai potrivită decizie este să te prezinți la medicul tău de familie. Spune-i ce ți se întâmplă și el îți va recomanda ce trebuie să faci. Însă până ajungi la medic, fii atentă la următoarele semne.

1. Oboseală tratată

Multe persoane se plâng de oboseală, de lipsa energiei și a motivației. Indiferent cât de mult s-ar odihni sau cât de multă cafea au consuma, tot la fel de obosiți se simt. Dacă nici cafeaua și ore bune de somn nu te ajută, ceva se întâmplă cu organismul tău.

Oboseala este, într-adevăr, unul dintre cele mai commne simptome ale anemiei. Deși se simt obosiți oamenii continuă să trăiască așa crezând că problema se va rezolva de la sine. Tu nu face asta. Mergi la medic, fă-ți analizele și află care este cauza oboselii cu care te confrunți.

2. Energie pentru cei activi

Dacă ești genul de persoană activă și te implici în multe evenimente sportive, ai nevoie de foarte multă energie. Prin urmare, orice mică deficiență pe care organismul tău o simte ți-o va transmite.

Pe lângă lipsa energiei, poți prezenta și alte simptome. Dureri ale oaselor sau articulațiilor ar trebui să te pună pe gânduri. Mai ales dacă ești genul sportiv și nu te confrunți cu aceste simptome des.

Încearcă să consumi alimente ce conțin fier și să mergi la medic dacă simptomele persistă.

3. Hrană pentru anemici

Mâncarea este cea mai importantă pentru a ne menține sănătoși. Trebuie să fim atenți atunci când alegem produsele pe care le consumăm. Când vine vorba de o persoana anemică există câteva alimente care nu trebuie să-i lipsească din meniul zilnic.

Alege produse bogate în fier precum piept de pui, salate și legume verzi, semințe și nuci.

4. Suplimente cu fier

Dacă te gândești să iei ceva suplimente cu fier înainte de vizita la medic, oprește-te. Dacă suspectezi că ai deficiență de fier, nu băga pastille în tine. Alege întâi mese bogate în alimente ce conțin fier. Dacă simptomele persistă, e cazul să mergi la medic.

5. Anemie pentru femei însărcinate

Dacă ești însărcinată trebuie să știi că ești predispusă la anemie. Bebelușul va avea grijă să ia de la tine tot ce are nevoie pentru a se dezvolta. Astfel, tu vei rămâne cu puțin. Puțin fier, puține vitamine, puțin din toate.

Hrănește-te nu mai mult, ci mai bine. Ai grijă ce produse consumi și cum le combini. În anumite combinații acestea își pierd valorile nutriționale.

6. Vitamina B 12 și anemia

Oare care este legătura dintre cele două? Află că fierul nu este singurul nutrient important din organismul uman. Complexul de vitamine B este la fel de important. În timpul unei crize de anemie, corpul nu mai absoarbe suficientă vitamina B12. Aceasta fiind necesară pentru ca celulele roșii să se formeze corect.

Ai grijă ca în alimentația ta să introduci și produse care conțin această vitamină.

7. Tipuri de anemie

Știai că există mai multe tipuri de anemie? Sunt 8, mai exact. Acestea sunt: anemia cauzată de deficiența de fier, talasemia, aplastic anemia, anemie hemolitică, anemia celulelor, anemia pernicioasa, anemia fanconică și anemia cronică. Toate la fel de importante. Toate trebuie tratate.

Sursă foto: Unsplash

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment