5 motive să faci exercițiile plank în fiecare zi

scandura

Ce beneficii ai datorită exercițiilor plank?

Plank (scândura) este unul dintre acele exerciții fizice care nu se demodează niciodată. Când vine vorba despre un antrenament de bază, niciun exercițiu nu este mai eficient decât scândura, mai ales dacă ne raportăm la eficiență și timp.
Acest exercițiu arde mai multe calorii decât oricare alt exercițiu și este mult mai eficient decât alte exerciții pentru abdomene.

Iată cele 5 motive pentru care ar trebui să faci exercițiile plank în fiecare zi:

1. Definește-ți corpul:

Plank (scândura) îți menține abdomenul încordat și îți lucrează fiecare grupă musculară. Exercițiile pentru abdomen nu sunt dintre cele mai atractive, fiind deseori plictisitoare, greu de executat și unde mai pui că poate nici nu-ți oferă niște rezultate pe măsura efortului depus. Scândura sau plank este un tip de exercițiu mult mai eficient și mai puțin traumatizant pentru zona lombară, respectiv cervicală.

2. Lucrează toți mușchii:
Atunci când faci exercițiile planks, îți vei tonifia mai multe grupe musculare, începând cu mușchii abdominali, spatelui, umerilor, fesieri și mușchii picioarelor.
Atunci când faci exercițiile planks, îți vei tonifia mai multe grupe musculare, începând cu mușchii abdominali, spatelui, umerilor, fesieri și mușchii picioarelor.

3. Reduci riscul de rănire:
Este unul dintre cele mai sigure exerciții pe care le poți executa fie acasă, fie la sală, nu implică folosirea aparatelor. Atunci când urmărești un program zilnic de exerciții fizice, plank este alegerea perfectă.

scandura4. Te antrenezi oriunde:
Plank nu are nevoie de prea mult spațiu de desfășurare, mai ales că tot ce trebuie să faci este să îți lași greutatea pe coate și antebrațe.

5. Îmbunătățește postura:
Atunci când efectuezi acest exercițiu, corpul tău trebuie să se mențină vertical, ceea ce înseamnă o musculatură lucrată astfel încât să contribuie la o postură dreaptă a corpului. De asemenea, acest tip de exercițiu te ajută să-ți menții echilibrul și coordonarea.

Cum faci exercițiile planks corect?

Te așezi pe genunchi, cu fața spre sol, apoi te sprijini pe antebrațe. Menține câteva secunde această poziție, apoi te ridici pe degetele de la picioare, pe coate și antebrațe, întinzi picioarele și împingi corpul ușor. Important este să-ți menții spatele drept și să nu te apleci. Încordează mușchii feselor, picioarelor și menține abdomenul tras.

Până să ajungi să ai experiență, dar mai ales să ți se obișnuiască organismul, este bine să nu te fortezi. Menține această poziție atât cât poți, dar fă mai multe repetări. Cu timpul, trebuie să ajungi la o menținere de 30 de secunde/exercițiu.

Iată cum arată acest tip de exercițiu executat corect:

Sursă foto: runnerunleashed.com

Blogger, SEO Specialist, Online Marketing Manager, fostă Tudosă, actuală Kovács . Sunt om de online încă din 2011 și de atunci nu mai știu ce înseamnă să muncești! Pentru că munca mea înseamnă pasiune, iar voi sunteți sursa mea de inspirație în fiecare zi!

Leave Your Comment