5 greşeli pe care le faci la sală

greseli la sala

Ce faci greşit la sală

Să mergi la sală, pe lângă o dietă echilibrată, este una din cele mai eficiente metode pentru un corp de invidiat. Dar ce se întâmplă atunci când rezultatele întârzie să apară, iar tu te simţi încă neîncrezătoare şi nemulţumită de corpul tău? Cel mai probabil, ceva faci greşit sau doar cu jumătate de măsură. Află care sunt cele mai frecvente greşeli pe care le faci la sală şi cum poţi îmbunătăţii antrenamentele.

1. Faci numai cardio
Într-adevăr, exerciţiile de cardio sunt foarte eficiente atunci când vrei să-ţi îmbunătăţeşti condiţia fizică, să arzi grăsimile în exces şi să scazi în greutate, însă este asta cea mai bună modalitate de a-ţi creşte masa musculară? Pentru un corp ferm şi tonifiat, trebuie să mergi mai departe de jogging. Primele zile de alergat pe bandă îţi pot părea un infern, însă după câteva săptămâni vei observa cum corpul tău deja s-a adaptat şi vei simţi că nu depui prea mult efort. Încearcă să combini aerobicul cu fitness-ul şi nu rămâne prea mult timp pe acelaşi antrenament, altfel vei stagna şi nu te vei dezvolta aşa cum îţi doreşti.

greseli la sala2. Faci prea mult deodată
Una din cele mai frecvente greşeli pe care oamenii le fac la sală este să ceară prea mult de la corpul lor. De la prima şedinţă trec la exerciţii fără să facă încălzirea si se aruncă la toate aparetele deodată, după ce o perioadă lungă de timp au fost sedentari. Obosesc mult mai repede, ameţesc şi se lasă păgubaşi imediat. Poate vi se pare inutilă încălzirea, dar are o extremă importanţă. Muschii sunt ca un cauciuc. Dacă îi suprasoliciţi brusc, se pot rupe. Începe pas cu pas, de la alergare uşoară la un ritm mai alert, plus câteva exerciţii lejere. Nu uita de odihnă şi repaus. Un antrenament inteligent presupune şi o perioadă de relaxare.

3. Lucrezi haotic
Dacă vrei un corp ferm şi armonios, nu te mai plimba în sală de la un aparat la altul, fie pentru a lucra toate grupele de muschi deodata sau doar cei abdominali că aia sunt baza. Nu.Trebuie să ai răbdare să lucrezi echilibrat şi simetric. Fă-ţi un program şi impune-ţi ca o zi să fie rezervată doar unei singure grupe mari de muşchi, în altă zi următoarea grupă mare de muşchi, şi tot mai departe. Dacă faci totul haotic,, nu vei rezola nimic,iar rezultatele vor întârzia să apară.

4. Crezi că la sală faci parada modei
Atunci când mergi la sală trebuie să porţi haine adecvate sportului. Nici prea largi, pentru că rişti să te agăţi în aparate şi să nu ai posibilitatea să vezi cum îţi lucrează muşchii şi dacă îi lucrezi corect, dar nici prea strâmte pentru că devin incomode şi vei simţi cum te sufoci. Alege haine moi, din bumbac, prin care să-i respirea pielea şi caută să îţi cumperi încălţăminte comodă.

5. Nu duci până la capăt exerciţiul
E păcat să te laşi păgubaş şi să te opreşti la prima durere. Dacă simţi că te arde muşchiul, e bine, înseamnă că exerciţiul funcţionează şi lucrează. Încearcă în fiecare şedinţă să depăseşti un pic, câte un pic pragul de la care simţi că nu mai poţi duce. Când crezi că nu mai poţi, mai bine faci mai puţine exerciţii, dar le faci complete, decât să duci nummărul de repetări până la capăt, dar cu jumătate de măsura. Nu te baza pe inerţie, nu arunca cu haltera. Concentrează-te să tragi de tine să faci mişcarea lentă şi completă. Dacă trişezi, tu vei fi cel dezamăgit de rezultate, nu altcineva.

Sursă foto: www.wallpaperup.com
Avatar

Salut! Ciao! Konnichiwa! Mă numesc Ana şi vin dintr-o generaţie îndrăgostită de cultura asiatică, Din păcate, eu şi matematica nu am format o echipă bună. A simţit ea că mai bine mă potriveam literaturii. A intuit bine...dar mai mult m-au atras limbile straine. Aşa că am făcut o pasiune pentru culturi diferite şi limbile lor. Îmi place să ascult oamenii şi să învăţ din greşelile lor. Consider că nu banii contează, ci experienţele acumulate. Iau viaţa ca pe o comedie şi îmi doresc să îmi păstrez sufletul mereu tânăr.

Leave Your Comment