12 lucruri care se întâmplă în corpul tău după ce mănânci ouă

oua

Dacă îți place să mănânci ouă în orice combinație, la micul dejun, în salate sau toast, trebuie să știi ce se întâmplă în corpul tău după ce mănânci ouă. Acestea sunt recomandate în orice dietă, orice regim de viață, fiind consumate chiar zilnic.

Ouăle reprezintă cea mai bună alegere când vine vorba de o masă rapidă și sănătoasă. Fierte, ochiuri sau omletă, acestea se prepară rapid și ușor fără a fi nevoie să urmezi cine știe ce cursuri de gătit. Pe lângă faptul că se gătesc cu ușurință, reprezintă și o alternativă sănătoasă. Conțin proteine, antioxidanți și fier.

Însă, atunci când alegi să consumi ouă și mergi la cumpărături ai mare grijă ce pui în coș. În supermarketuri există variante diferite. Unele ieftine și nu foarte sănătoase, altele scumpe dar, la fel trebuie să știi să citești eticheta și proveniența acestora. Cea mai bună alegere pe care o poți face este să cauți o sursă sănătoasă de unde să te aprovizionezi cu ouă. Să găsești pe cineva, la țară care crește găini într-un mod sănătos și care vinde ouăle. Săptămânal sau de două ori pe lună să mergi și să cumperi ouă sănătoase, de la găini sănătoase hrănite cu cereale și iarbă.

Ce se întâmplă cu organismul tău atunci când consumi ouă?

1. Îmbunătățește sistemul imunitar

Da, ai auzit bine. Consumul de ouă ajută organismul tău să lupte împotriva virusurilor, a bacteriilor dar și a bolilor de care toți ne ferim. Așa că dacă până acum nu consumai regulat ouă, încearcă să le introduci în dieta ta, mai ales dacă ai probleme cu sistemul imunitar.

2. Reduce riscul bolilor de inimă

Acst subiect este foarte discutat, vei auzi persoane care spun că ouăle conțin colesterol și prin urmare consumul de ou duce la creșterea colesterolului. Însă trebuie să știi că acest colesterol, deși la auzul lui te gândești deja la boli de inimă și altele, este foarte bun și necesar organismului. Acesta este o moleculă esențială a fiecărei membrane celulare, astfel că existența acestuia este necesară. Fără colesterol, nu am exista. Consumul potrivit de ouă ajută la menținerea acestuia, prin urmare este recomandat de medici.

3. Vei avea mai multă energie

Datorită vitaminei B2 și nu numai, oul oferă energia de care corpul uman are nevoie pentru o bună funcționare. Se pare că oul este unul din alimentele care oferă energie și vitalitate, printre multe alte produse pe care trebuie să le consumăm, de aceea este recomandat în dietele pentru slăbit.

4. Ajută pielea și părul

Dacă vrei un păr puternic și strălucitor, dar și o piele sănătoasă, adaugă oul în alimentația zilnică. Datorită vitaminelor și fierului pe care acestea le oferă, părul și pielea se vor bucura de hrana potrivită. Oul este recomandat și în măștile de față și păr.

5. Mai puțin stres și anxietatea

Aminoacizii prezenți în ou, ajută la buna funcționare a sistemului nervos, astfel că dacă te confrunți cu un stil de viață stresant și perioade de anxietate, consumul de ou te va ajuta să treci cu bine peste acestea și chiar le va diminua.

6. Reduce riscul bolilor de inimă

Majoritatea medicilor dar și a nutriționiștilor îți vor recomanda o dietă sănătoasă bazată pe proteine, prin urmare și ouăle se încadrează. Acestea ajută la prevenirea bolilor de inimă. Deja se cunoaște faptul că un regim de viață sănătos, care conține din toate câte puțin, ajută organismul să se mențină tână și sănătos multă vreme.

7. Te vei simți sătul

După un mic dejun în care ai servit două ouă fierte cu puțină brânză și o salată bogată în legume, vei observa că îți va ține de foame până la orele prânzului fără a avea nevoie de o gustare între mese. Având un conținut mare de proteină, oferă stomacului senzația de sațietate.

8. Protecție pentru ochi

Datorită celor doi antioxidanți importanți, luteina și zeaxantina, un consum regulat de ouă te va ajuta să previi îmbătrânirea ochilor și apariția bolilor precum cataracta și altele. Un studiu din SUA a arătat că persoanele care au urmat o dietă care conținea ouă, și-au crescut volumul antioxidanților în corp.

9.  Bune pentru oasele tale

Sursă naturală de vitamina D, ajută la protejarea oaselor și la regenerarea acestora, după o intervenție sau un accident. Așa că oasele tale îți vor mulțumi pentru că le hrănești corespunzător.

10. Calciu pentru metabolism

Ouăle oferă doza de calciu necesară pentru buna funcționare a colonului, a inimii dar și a metabolismului. Dacă ai probleme și se întâmplă să ai un metabolism încet, care nu își face treaba, introdu în mesele tale, ouăle. Vei observa, în timp, rezultatele.

11. Dinți mai puternici

Consumă ouă regulat și te vei putea bucura de măsele și dinți perfecți, puternici și sănătoși pentru o perioadă lungă, nu doar la tinerețe. Asta se întâmplă datorită doze de calciul pe care oul o conține.

12. Pentru buna circulație a sângelui

Datorită conținutului important de vitamina K, grup de vitamine liposolubile necesare unei bune circulații a sângelui, ajută la o coagulare corectă și sănătoasă.

De profesie cat lover, însă în timpul liber încerc să pun punctul pe I. Consider că talentul constă în experiență și determinare. Așa că încerc în fiecare zi să imortalizez o poveste într-o imagine și într-un punct de vedere personal.

Leave Your Comment