Cât de sănătos este untul?

untul

Cât de benefic este, de fapt, untul?

Untul este mai sănătos decât ţi-ai fi imaginat vreodată. Nu mă crezi?
Când auzi de unt te gândeşti la grăsimi şi colesterol ridicat, nu-i aşa? Ei bine, trebuie să ştii că untul face parte din acea categorie de alimente care ne oferă colesterolul “bun”, iar grăsimea din el nu se depune pe corp, ci este folosită de către organele noastre vitale pentru furnizarea de energie. Dar asta nu este tot. Află care sunt proprietăţile untului şi de ce ar fi bine să-l introduci mai des în micul tău dejun.

untulConţine numeroase vitamine şi antioxidanţi

Te-ai fi gândit vreodată că untul poate să ofere organismului tău o serie de antioxidanţi puternici?
20 la sută din necesarul zilnic de vitamina A poate proveni din unt. Vitamina A este un antioxidant important pentru corpul tău deoarece te ajută să-ţi păstrezi vederea şi sistemul imunitar puternice. În plus, dacă este în plină dezvoltare, copilul tău are nevoie de această vitamină pentru a creşte puternic şi armonios. Dinţii, părul şi pielea sunt primele care beneficiază din plin de această vitamină.
Dar asta nu e tot. Untul este o sursă bună de vitaminele E, D şi K. Ştii ce înseamnă asta? Că untul ne protejează de: efectele radicalilor liberi (datorită vitaminei E care hrăneşte celulele sângelui, ţesuturilor, muşchilor şi sistemului nervos), de apariţia inflamaţiilor gingivale şi a cariilor dentare (datorită vitaminei K), asimilarea mai rapidă a calciului şi prevenirea depresiei, diabetului sau a unor afecţiuni de inimă (datorită vitaminei D).
Pe lângă aceste vitamine, untul conţine şi un mineral puternic, şi anume seleniul. Nu găseşti nici în cereale, seleniu cât găseşti în unt. Cu efecte anti-cancerigene, acest mineral hrăneşte tiroida cu o cantitate proprice de iod pentru o bună funcţionare.

Ce fel de acizi graşi conţine untul?

Acizii graşi din conţinutul untului sunt acizi cu lanţ scurt şi mediu , care nu se depozitează sub formă de grăsime, ci sunt rapid arşi de organism pentru energie. Creşterea colesterolului este pe termen scurt şi benefic, mulţi nutriţionişti fiind fermi convinşi că untul, din contră, te apără de bolile cardiovaculare.În plus, datorită lor, senzaţie de satietate durează mai mult, iar foamea va întârzia să apară prea curând. Acidul butiric şi lauric nu provoacă excese corporale, ci din contră sunt antimicrobiene şi antifungice. Menţine tractul digestiv la o activitate normală şi nu creşte nivelul de colesterol. Un colesterol “bun” menţine sănătatea sistemului nervos, digestiv şi ajută la dezvoltarea normală a creierului la copii.

În trecut, consumul de unt scăzuse în favoarea margarinei care era considerată mai sănătoasă, pe motivul că era produsă din grăsimi vegetale, iar grăsimile saturate ale untului ar fi fost cauza apariţiei bolilor de inimă. Cu toate acestea, în urma a multor cercetări s-a demonstrat că, din contră, persoanele care consumau unt aveau înjumătăţit riscul de a avea un infarct, şi chiar s-ar fi dus vorba că totul  a fost o conspiraţie la adresa popularităţii untului pentru promovarea margarinei sau a altor uleiuri vegetale.

Acum ştii şi tu că pentru un mic-dejun delicios, dar şi sănatos poţi consuma în voie untul.

Sursă foto: www.wallpaperup.com

 

Salut! Ciao! Konnichiwa! Mă numesc Ana şi vin dintr-o generaţie îndrăgostită de cultura asiatică, Din păcate, eu şi matematica nu am format o echipă bună. A simţit ea că mai bine mă potriveam literaturii. A intuit bine...dar mai mult m-au atras limbile straine. Aşa că am făcut o pasiune pentru culturi diferite şi limbile lor. Îmi place să ascult oamenii şi să învăţ din greşelile lor. Consider că nu banii contează, ci experienţele acumulate. Iau viaţa ca pe o comedie şi îmi doresc să îmi păstrez sufletul mereu tânăr.